مطالب عمومی سری اول

۱۰ عادت اشتباهی که رابطه عاطفی را با شکست مواجه می کنند

هیچ رابطه عاطفی کامل و بی عیب و نقصی وجود نداره. هممون ممکنه بعضی وقتا مرتکب اشتباهاتی شیم که به نظر خودمون ایرادی ندارن اما واقعا آسیب زیادی به رابطه عاطفی ما بزنن. متأسفانه، بعضی از عادتامون می تونن شریک عاطفی ما رو آزار بدن یا حتی اونو مجبور به ترک رابطه کنن. در ادامه با این عادتای اشتباه آشنا میشیم.

۱- همیشهً خودتون رو نقد می کنین

بعضی از ما همیشهً از خودمون انتقاد می کنیم، بدون اینکه حتی فکر کنیم عیب و نقصامون فقط به چشم خودمون میان نه بقیه. ممکنه شریک عاطفی تون اصلاً متوجه اونا نشه یا به اندازه شما براش مهم نباشه. اگه همیشهً درباره مشکل هاتون صحبت کنین، ممکنه دست آخر شریک عاطفی تون رو هم به همین نتیجه برسونین و اونم مثل شما عیب و مشکل هاتون رو ببینه.

۲- همیشهً همه چیز و همه کس رو قضاوت می کنین

وقتی یکی از دو طرف رابطه عاطفی همیشهً شاکی باشه، دیر یا زود این مسأله راه رابطه رو تغییر میده. درسته که می تونیم در هر چیزی هم نکته منفی پیدا کنیم و هم نکته مثبت، اما گوش دادن به غرولندهای دائمی یه نفر می تونه واقعاً آزار دهنده باشه.

 

۳- می خواین کامل و نمونه باشین

 

تلاش واسه تبدیل شدن به یه شریک عاطفی بی عیب و مشکل، تله ایه که اگه گرفتارش شید دیگه خلاص شدن از اون ممکن نیس، چون دیر یا زود، هم شما و هم شریک عاطفی تون از این شرایط خسته میشین. وقتی همیشهً تلاش کنین چهره خوبی از خودتون نشون بدین، خشم و غم در درون تون انباشته می شه و این مسأله شرایط غیر قابل پیشی بینی ای رو به بار می آورد. یادتون باشه کسایی که واسه خودشون کافی هستن و احتیاجی به بقیه احساس نمی کنن، هیچوقت ترسی از بیان احساسات منفی شون ندارن.

۴- جز نظر خودتون حرف کس دیگه ای رو قبول ندارین

معمولاً کسایی که مدت زیادی رو مجرد یا خارج از رابطه عاطفی هستن، این عادت رو دارن. چون اونا به حضور کس دیگه ای که نظر خودشو در مورد رابطه عاطفی، کارای خونه و در کل، زندگی، داشته باشه، عادت ندارن. واسه اینکه توازن رابطه خود رو حفظ کنین، هم شما و هم شریک عاطفی تون باید به حرفای همدیگه گوش بدین و حد وسط نظرات خود و شریک عاطفی تون رو پیدا کنین.

۵- همیشهً فکر می کنین شریک عاطفی تون به شما دروغ میگه و کلک می زنه

شک بیشتر از اندازه می تونه شریک عاطفی شما رو خسته و عصبانی کنه چون باعث می شه فکر کنه که شما به اون اعتماد ندارین. اگه اعتمادی در کار نباشه، شریک عاطفی تون این احساس رو پیدا می کنه که همیشهً تحت نظره. اگه یه نفر همیشهً شما رو به فریبکاری متهم کنه زندگی واقعاً سخت می شه.

بخوانید :   خوراکی هایی که افراد کم تحرک برای لاغر شدن می توانند میل کنند
۶- بیشتر از توان تون خرج می کنین

به درد نخوری در مدیریت پول، چه به شکل ولخرجی باشه، چه به شکل حرص زدن بیشتر از اندازه، در هر رابطه ای شایدً دیر یا زود باعث بحث و جنگ می شه.
تو یه رابطه عاطفی، دو طرف حتماً باید از اول در مورد مدیریت مسائل مالی با همدیگه به توافق برسن و طبق توافق خود عمل کنن.

۷- همیشهً همه چیز رو کنترل می کنین

فرقی نمی کنه چقدر تلاش کنین، شما نمی تونین همه چیز رو کنترل کنین. زندگی ما غیر قابل پیش بینیه و همین ویژگیه که اونو جذاب کرده. تلاشای دائمی شما واسه کنترل شریک عاطفی تون نشون میده که شما رو به زندگی، دور و بریا یا خودتون اعتماد ندارین.

۸- همیشهً شریک عاطفی تون رو با بقیه مقایسه می کنین

این عادت نشون دهنده نبود اعتماد به نفس تو یه شخصه، واقعا اون همیشه منتظره تا موقعیتی پیش بیاد که بگه هر چی که مربوط به اون می شه بهتره. دیر یا زود، شریک عاطفی تون از این رفتار خسته می شه.
به جای اینکه اونو با بقیه مقایسه کنین، بهتره توجه تون رو به زندگی خودتون معطوف کنین و دست از آزمایش کردن بقیه بکشین.

۹- حرف تون رو به جای اینکه مستقیم بزنین، با ایما و اشاره می گین

اگه رابطه شما براساس ایما و اشاره باشه، این به اون معنیه که شما یا شریک عاطفی تون نمی تونین فکرا و خواسته هاتون رو با روشنی بگید. چون وقتی حرف هاتون رو مستقیماً بزنین، باید مسئولیت اونو تموم و کمال بردوش بگیرین. اگه این عادت رو دارین، از شریک عاطفی تون انتظار نداشته باشین چیزی که مورد توجه شما هستش رو فهمیده باشه.

۱۰- همیشهً اشتباهات گذشته رو یادآوری می کنین

اگه همیشهً در حال شمردن و نگهداشتن یدونه یدونه اشتباهاتی باشین که در بین رابطه اتفاق می افته، این کار جز بحث و جدلای جدید، نتیجه دیگری نداره. مشکلات باید همون زمان حل شن، نه اینکه تا چند سال سربسته بمونن و حرفی از اونا زده نشه.