مطالب عمومی سری اول

گزارشی از۳۰ وبلاگ برتر دنیای گردشگری

مثل دنیای مد و لباس که فشن بلاگرا آخرین اطلاعات مربوط به این جهان جذاب و رنگارنگ رو در اختیار عاشقان فشن قرار میدن، در دنیای گردشگری هم وبلاگ نویسای تخصصی هستن که مقصدای گردشگری خوب و اون چه در سفر به نقاط جور واجور دنیا نیاز دارین رو ارائه می کنن.

باید باحال باشه که بدونین میلیونا گردشگری در سراسر دنیا، مقاصد گردشگری خود رو از راه لوکیشن فیلما و سریالای معروف بیست سال گذشته از Game of Thrones تا Lord of the Ring پیده کردن و سرزمینای جذابی از نیوزلند تا ایسلند و مالت رو دیدن کردن. . . . باید باحال باشه اگه بدونین که روزانه هزاران event به وسیله گردشگران در سراسر دنیا از راه اینترننیشن مدیریت می شه.
. . باید باحال باشه اگه بدونین که از راه   تریپ ادوایزر، روزانه ده ها هزار review درباره مقاصد گردشگری سراسر دنیا منتشر می شه و میلیونا مخاطب داره . . .

همین طور شاید واسه شما باحال باشه که بدونین ده ها میلیون گردشگر هر روزه وبلاگای توریسم بلاگرا رو مشاهده می کنن تا از نظر و تجارب اونا در گردشگری استفاده کنن و مقاصد گردشگری آینده خود رو انتخاب و واسه سفر به اون جا برنامه ریزی کنن. یکی از این توریسم بلاگرا آقای نومادیک مات هست که وبلاگ اون که آخرین مطلب این گفتار هست، بیشتر از ۱۶ میلیون بیننده رو ثبت کرده. آری! این دنیا باحال و جذاب توریسم بلاگرا هست که تلاش می کنن از راه جادوی گردشگری مجازی، دنیا رو تو یه کلیک در اختیار شما قرار داده و فرصتای گردشگری بکر و فوق العاده ای رو پیشنهاد کنن. فرصتی که چند دهه پیش، آرزوی گردشگران جهان بوده!

(وبلاگ نومادیک مات، توریسم بلاگر معروف که به میلیونا گردشگر اطلاعات رایگان سفر میده)

(توریسم بلاگرا تلاش می کنن تا تجربه های فوق العاده گردشگری خود رو در کشورای جور واجور دنیا، به صورت مصور و تحلیلی در اختیار مخاطبان بذارن تا اونا رو در لذتای سفری خود همراه کنن)

هرساله صدها میلیون نفر از جمعیت کره زمین به نقاط جور واجور سفر می کنن و حالا بیشتر مخاطبان دنیای گردشگری، از اینترنت به عنوان منبعی مطمئن و چند رسانه واسه آشنایی با مقاصد جور واجور گردشگری در سراسر جهان بهره می گیرن. از رزرو بلیط اتوبوس و هواپیما و کشتی گرفته تا محل اقامت و گرفتن بلیط مکانای تفریحی و فرهنگی و هنری تا شرکت در تورای جور واجور، همه و همه بخشی از ظرفیتای گردشگری مجازی رو نشون میده. خیلی از امکانات گردشگری در شهرای جور واجور دنیا از راه وبلاگا، سایتای اطلاع رسانی تخصصی و حتی پیام رسانای موبایلی قابل دسترس بوده و این سطح از اطلاعات بعضی وقتا از اطلاعاتی که افراد محلی در اختیار گردشگران می ذارن، کامل تر و دقیق تره.

(توریسم بلاگرا مانند خانوم Janice که Solo Traveler رو مدیریت می کنه، تجربه های گردشگری خود رو واسه کسایی که تنها سفر می کنن هر روز به اشتراک میذاره)

مثلا سایت couchsurfing.com پرتالی فعال در میدون گردشگریه که به شما این امکان رو میده تا در خونه بیشتر از ۱۰ میلیون نفر در چند هزار شهر دنیا، ۱ یا چند شب رو به رایگان اقامت کنین.

یا مثلا سایت internations.org از دیگه سایتای پر مخاطب میدون گردشگری این فرصت رو به ما میده که اگه به شهری عزیمت کردیم و تنها بودیم و دوست داشتیم که با خارجیای اون شهر رابطه داشته و در رویدادای فرهنگی، اجتماعی و هنری جور واجور شرکت کنیم، از این eventا آگاه شده و کسب اطلاع کنیم.
اینترننیشن فرصتی واسه آشنایی کارشناسان جور واجور در شهرای جور واجور دنیا با همه که رابطه حضوری داشته باشن. رفتاری تقریبا مخالف با رفتار عملیاتی سایت linkedin که این روزا به تملک مایکروسافت در اومده.

سایت Lonelyplanet که به شما اجازه میده که واسه سفر  خود همسفر پیدا کنین و از مشاوره های تخصصی بقیه بهره مند شید.

سایت Tripadvisor.com که بهترین سایت مشاوره تخصصی گردشگری مجازی در دنیا هستش و در باره مقاصد جور واجور گردشگری در دنیا ریز ترین اطلاعات رو به وسیله میلیونا کاربرش میشه کرد.

سایت Airbnb.com که فرصت اقامت ارزون در خونهای مردم در سراسر دنیا رو به شما میده و هم چون هواپیمایی ارزون ریان ایر RyanAir.com، تجربه گردشگری ارزون رو براتون به ارمغان می آورد. همه اینا در حالی هست که Hotel.com‌‌ و hostel.com واسه شما فرصت بررسی اقامت در هزاران مکان در سراسر جهان رو با رنجای قیمتی جور واجور جفت و جور می کنه.

(تجربه توریسم بلاگرا، فرصت آفرین و تشویق کننده گردشگری واسه کاربران جور واجور در سراسر دنیاس)

قبل از ادامه بحث باید به این موضوع توجه کنین که ۳۰ پرتالی که در ادامه معرفی می شه به وسیله ۳۰ متخصص گردشگری که در واقع جهانگرد هستن هر روز بروزرسانی می شه و ده ها هزار مخاطب از سراسر جهان دارن.

خانوم Mrs O در سراسر جهانسا

سایتی که با عنوان خانوم o  ر نشانی اینترنتی http://mrsoaroundtheworld.com ارائه شده، یکی از تخصصی ترین وبلاگای گردشگری رو در اختیار ما قرار میده. نویسنده این وبلاگ که مقصدای گردشگری جور واجور از جمله مقاصد گردشگری رو واسه لاکچری بازا معرفی می کنه، جوایز زیادی گرفته. خانوم  Ana Silva O’Reilly یکی از توریسم بلاگرای حرفه ای اینترنته که پیشنهاداتش واسه انتخاب مراکز گردشگری و مغازه ها و رستورانا و مسائلی مثل این،‌ مخاطبان زیادی داره و در ۴ سال گذشته، خیلیا از مراکزی که ایشون معرفی کرده استفاده کردن.

(تصویر وبلاگ تخصصی گردشگری اونا سیلوا، توریسم بلاگر فرانسوی که درباره ظرفیتای خطوط هوایی جور واجور دنیا اطلاعات جذابی رو به شما میده)

همونجوریکه در تصویر بالا توجه می کنین، خانوم اونا در این وبلاگ باحال، از نوع طراحی دکوراسیون داخلی کابین بریتیش ایر ویز تا اطلاعاتی درباره فرودگاه های جور واجور دنیا و معرفی مقاصد  گردشگری واسه لاکچری بازا معرفی کرده. علاوه بر این، معرفی مکانای اقامتی و غذا خوری جور واجور و جذاب در سراسر دنیا واسه گردشگران از جمله خدمات وبلاگ جهانگردی به نام آناه! اینستاگرام ایشون رو در نشانی https://www.instagram.com/mrsoaroundworld دنبال کنین که ۱۳ هزار دنبال کننده  داره.

 

دکتر پائول جانسون

 

وبلاگ دکتر پائول جانسون از جمله وبلاگای تخصصی گردشگری در میدون سفرای لوکس یا به قولی لاکچری گردی هستش.
اگه عاشق سفرهای عاشقونه و خاص هستین،دکتر جانسون هر روز مطالب جالبی واسه شما داره و از شما می خواد تا با ایشون به مقصدای گردشگری فوق العاده و جذاب و بعضی وقتا باور نکردنی سفر کنین.

وبلاگ اون در نشانی اینترنتی به نشانی http://www.aluxurytravelblog.com در دسترس  هست.
دکتر جانسون به نقاط جور واجور دنیا سفر کرده و تجربه های خود رو به صورت عملی و مصور در طول هفته در این سایت منتشر می کنه.

بخوانید :   نگاهی به فیلم حمال طلا؛ نوسانات ارز در قالب یک اثر سینمایی [فجر ۹۷]
گردشگری با جانیس

سایت http://solotravelerblog.com به وسیله یه خانوم گردشگری ماجراجوی جهانگرد به نام Janice Waugh طراحی و بروزرسانی می شه و اطلاعات جالبی درباره مقاصد گردشگری عجیب و غریب میده. خانوم جانیس از بس تنها سفر کرده و با مشکلاتی در گردشگری یدونه نفره و غیر گروهی مواجه شده، از مخاطبان می خواد که از  تجربه های گردشگری تنهای اون استفاده کنن و ببینین که تنها سفر  کردن، خیلی هم آسونه!

 

گردشگری با آدام گروفمن

 

سایت http://travelsofadam.com یکی از وبلاگای گردشگریه که به وسیله آدام گروفمن بروزرسانی می شه.
تجربه های جهانگردی آقای گروفمن در این پرتال از بانکوگ تایلند گرفته تا جنگلای مالزی تا خیابونای برلین آلمان و همراهی با شما در کافه های خوب و رستورانای جذاب در سراسر دنیا رو شامل می شه.
سایتی واسه کسایی که دنبال مطالب خاص و باحال یه ماجراجو هستن. گردشگری با آدام گرفومن رو فراموش  نکنین.

گردشگری با کریستین آدیس

خانوم کریستین آدیس از دیگر توریسم بلاگرای فعاله که تجارب گردشگری خود رو در سراسر دنیا از راه وبلاگ جذابش  به اشتراک میذاره.
این وبلاگ واسه خانمایی که می خوان تنهایی سفر کنن، مطالب جالبی داره.
اطلاعاتی که در این وبلااگ ارائه می شه رو نمی تونه در گاید بوکای گردشگری جست و جو کرد.
اون یه سرمایه گذاری بانکی بود که همه دارایی خود رو صرف گردشگری در دنیا کرده و به نظر می رسه جایی در کره زمین نیس که اون به اون جا سفر نکرده باشه.

گردشگری با مت لانگ

آقای مت لانگ با وبلاگ http://landlopers.com یه توریسم بلاگر حرفه ایه  و روی تجربیات گردشگری لاکچری تمرکز داره.
آقای Matt  بیشتر از ۷۰ کشور دنیا رو در چند سال گذشته بازدید کرده و تجارب  خود رو از هزاران مقصد گردشگری در اختیار ما قرار میده. گزارشایی که اون از قاره هایی جور واجور منتشر کرده، با استقبال هزاران گردشگر و خواننده در سراسردنیا مواجه شده و بخاطر این، این وبلاگ جوایز زیادی رو در میدون گردشگری به خود اختصاص داده.

یکی از قابلیتای خوب وبلاگ آقای مات، ارائه اطلاعات و داده براساس یافته های خود اون بوده که در کنار تصاویر با کیفیت از مقصدای گردشگری جورواجور،  محتوای جذابی رو در اختیار عاشقان سفر قرار میده. وبلاگ اونو باید حتما یه بار هم که شده دیدن کرد.
مطالبی که ایشون در وبلاگ قرار داده به وسیله سایتای خبری گردشگری باز نشر داده شده.

گردشگری با تریشیا ولارمینو

تریشیا ولارمینو، یکی دیگه از فعالان وبلاگ نویسی در بخش گردشگری هستش که مخاطبان زیادی داره.
سایت اونو در نشانی http://psimonmyway.com دنبال کنین. در وبلاگ نویسی به سبک تریشیا، شما سبک زندگی رو در ماجراجوییاشون یاد میگیره مخصوصا اگه مجبور به سفر تنها و پختن غذا و خریدن مایجتاج لازم باشین. تریشیا عاشق فرهنگای جور واجور و زبون ملله. اگه می خواین مسائل زندگی رو از راه گردشگری یاد بگیرین،  شاید به وبلاگ خوبی سر میزنین.

خانوم تریشیا برنامه سفر خود رو در وبلاگ خود چند ماه زودتر منتشر می کنه تا همیشه مخاطبانش درباره برنامه سفری جذاب ایشون اطلاعات داشته باشن.

گردشگری با جرمی اسکات فاستر

جرمی اسکات فاستر، یه توریسم بلاگر پر مدعا و تخصصیه که داستانای باحال و جذاب درباره سفرای ماجراجویانه اش در سراسر جهان در اختیار مخاطبانش قرار میده. عکسای زیبایی که در این وبلاگ مشاهده می کنین، در سایتای خبری و نشریات گردشگری ممتاز دنیا به اشتراک گذاشته می شه.
همه اتفاقاتی که ایشون در جاده ها، کوه ها، خیابونا، موزه ها، گالریا و حتی رستورانایی که در سراسر دنیا تجربه کرده، در این وبلاگ مشخص می شه پس شما، در این وبلاگ از بالا و پایین سفراشون باخبر میشین. چیزایی که واسه خیلیا باحال و جذابه. آقای جرمی، یه عکاس ، نویسنده و بلاگر تخصصی هستش و مشاور نشریه مطرح نشنال جئوگرافیکه. اون حالا به عنوان روزنامه نگار آزاد (freelance journalist) فعالیت داره.
داستانای جذاب و باحال گردشگری ایشون رو می تونین در این نشانی http://www.travelfreak.net/destinations/ دنبال کنین. مثلا داستانای سفر ایشون به تایلند واسه شماایی که خواهان سفر به این نقطه زیبای جنوب شرق آسیا دارین، در این نشانی http://www.travelfreak.net/dinners-with-locals-in-thailand/دنبال کنین.

سایت ایشون در نشانی http://www.travelfreak.net دنبال کنین.

 

گردشگری با خانوم کریشتن ریچ

 

خانوم کریشتن ریچ، یکی از وبلاگ نویسای خانوم معروف در اینترنت هستش.
یه بلوند در خارج یا The Blond Abroad عنوان وبلاگ این خانوم ماچراچو گردشگره. سایت ایشون در نشانی http://theblondeabroad.com دنبال کنین. ایشون واسه کسایی که تنها سفر می کنن و سبک زندگی در سفر  رو میخوان بدونن، از جمله وبلاگای خوب رو در دسترس دارن. اون بیشتر از ۵۰ کشور دنیا رو بازدید کرده و تحربهای خود رو با عکسا و مطالب تحلیلی منتشر کرده. اون در فستیوالا و مراسم هنری بسیاری شرکت کرده و خوندن این وبلاگ، اطلاعات شما رو هم زیاد می کنه.
مطالب این دختر مو بلوند ماجراجو در سایتای معتبر گردشگری مانند sky scanner درخشش داشته.

گردشگری با نومادیک مات

آقای نمادیک مات در وبلاگ nomadicmatt.com به عنوان یه متخصص گردشگری ووبلاگ نویس و سایبر ژورنالیسم فعاله و از تخصصی ترین وبلاگای گردشگری در فضای مجازی هستش.
از وبلاگ ایشون به عنوان یه منبع عالی واسه آدمایی که می خوان ارزون سفر کنن یاد شده.
پستای الهام بخشی و راهنما گونه این وبلاگ نویس فعال میدون گردشگری دلیل شده تا مخاطبان زیادی رو به دنبال داشته باشه. آقای نومادیک، در وبلاگ خود راهنماای جالبی واسه کسایی که تنها سفر می کنن و حتی کسایی که می خوان در شهری که سفر می کنن و مدت زیادی اقامت دارن، کار پیدا کنن، به اشتراک گذاشته که خیلی مهمه. اون هنر سفر کردن موثر رو به خیلیا با این وبلاگ یاد میده.

(نومادیک یکی از فعال ترین صفحات گردشگری رو در اینستاگرام در اختیار داره)

اون واسه گردشگرانی که دوست دارن با کم ترین هزینه در مقصدای گردشگری جور واجور ارزون سفر کنن ، مشورتای خیلی کاربردی ارائه کرده که مطالعه اونا خیلی مهمه. ایشون نویسنده کتاب معروف how to travel the World on 50 $ است که بهترین کتاب از نظر نیویورک تایمز در میدون سفر معرفی شد.
نوشته های الهام بخش و موثر آقای نومادیک، به وسیله سی ان ان، نیویورک تایمز، گاردین، سایت Budget Travel و بی بی سی درخشش زیادی داشته.