مطالب عمومی سری اول

سفر به «دره عشق»: بهشت بوم گردی ایران

ایران، قدیمی دیار هزاران ساله آسیا، از نظر جاذبه های گردشگری طبیعی، تاریخی و فرهنگی و هم از جنبه آثار ثبت شده در میراث جهانی یونسکو در فهرست ۱۰ مقصد پر جاذبه گردشگری جهان قرار داره که مهم ترین ظرفیت اونو باید در طبیعت بکر و عالی چهار فصل اون دونست که بدیش اینه اونطور که شایسته و بایسته طبیعت ایرانه، مورد نظر گردشگران داخلی و بین المللی قرار نداره. زیادن هموطنانی که هنوز، خبری از سوباتان ، بهشت اردیبهشت ایران و خاکای سرخ خوردنی جزیره هرمز و جنگل چند میلیون ساله ابر و دیار نگارستان ایران (گلستان) ندارن.

اگه قصد طبیعت گردی در ایران رو دارین و می خواید جایی کمتر شناخته شده و بکر رو واسه سفر خود انتخاب کنین، حتما به شما استان سرسبز و دیدنی چهار محال و بختیاری رو پیشنهاد میکنیم. جایی که میشه از اون به عنوان بهشت بوم گردی ایران یاد کرد.
یکی از آنجاهای بکر، مکانی به نام دره عشقه که طنازی نقاش طبیعت رو میشه در این دیار هزار رنگ هزار نقش دید و از یکی از قشنگتر ترین درهای ایران دیدن کرد.

استان چهار محال و بختیاری با دارا بودن بیش از ۲۵۰ جاذبه شناخته شده طبیعی، تاریخی و مذهبی، از مهم ترین مناطق کشور واسه جذب گردشگر هستش.
فرو نشست‌ های بوجود اومده همزمان با حرکات زمین ساختی زاگرس و آب حاصل از ذوب برف کوهای بلند، جاذبه های گردشگری بی بدیلی رو در مناطق جور واجور استان ایجاد کرده و وجود این مواهب خدادادی، گردشگری طبیعی استان رو از پتانسیل بسیار بالایی بهره مند ساخته.

با ما در گزارش امروز همراه باشین.

 

عشقه «دره عشق»

 

یکی از قشنگتر ترین درهای ایران در استان دیدنی چهار محال و بختیاری قرار داره.
این دره، آبشارهای فصلی زیادی داره که محدود در جنگلای بلوط بوده و طبیعتی فوق العاده واسه بوم گرده ها به خصوص عاشقان سلفیای هیجان انگیز طبیعی واسه اینستاگرامه! در کنار این دره، روستاهای تاریخی و چشمه آب معدنی گوگردی زیادی هست که میتونه دره عشق ایران رو به مقصدی فوق العاده واسه گردشگری سلامت (HEALTH TOURISM) و گردشگری تندرستی (WELLNESS TOURISM) تبدیل کنه.

دره عشق از جاهاییه که در نیمه دوم سال که فصل طبیعت گردی این استان می شه و خیلی از کاربران ایرانگرد تریپ ادوایزر هم به اون اشاره کردن، تبدیل به بهشتی کوچیک در بهشت چهار محال و بختیاری شده و هر بازدید کننده ای رو عاشق زیباییای خود می کنه. دره عشق در منطقه مشایخ (شهرستان اردل) در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شهرکرد قرار داره.

دره عشق یکی از زیباترین مناطق گردشگری استان چهارمحال و بختیاری هستش که هر ساله مسافران بسیاری رو به سمت خود میکشونه. این دره محل گذر مهمترین رودخانه استان یعنی کارونه. در این دره روستاهای زیبایی دارای خونهای دهاتی با معماریای قابل توجه بسیاری وجود دارن که در کنار جاذبه های طبیعی به منطقه زیبایی قابل توجه ای بخشیده. روستاهای مهم این دره عبارتند از گل سفید، جوزستان، پوراز، برنجگان، دورک، دره عشق، سرکون بالا و سرکون پایین، دره بید، دره ناامیدی، سررک، گل کله و معدن.

بخوانید :   ۶+۱ وسیله در خانه که آن را مجلل و زیباتر خواهد کرد

واسه مشاهده طبیعت وحشی جذاب در نیمه دوم سال، دره عشق، گزینه فوق العاده ایه. وقتی که از راه جاده از سمت اردل به سمت ناغان وارد دره میشیم و به سمت داخل دره حرکت می کنیم روستاهای بکر و طبیعی با پشت نمایی از آبشار و جنگلای گسترده میبینیم که این زیباییا در هیچ جای دنیا نمیشه دید. آبشار زیبای دره عشق در نزدیکی روستای دره عشق یکی از جاذبه های مهم این منطقه هستش.
این آبشار در دل جنگلهای منطقه حفاظت شده هلن و در منطقه مشایخ قرار داشته و منظره ای قشنگتر و دیدنی رو واسه علاقه مندان به طبیعت رقم زده.

چیجوری به بهشت بوم گردی  چهار محالیا بریم؟

واسه سفر به دره عشق ایران، باید به استان دیدنی چهار محال و بختیاری برید که در واقع استانی چهار فصله. در فاصله یه و ساعت و اندی از شهرکرد، این دره قرار داره.
اگه وارد جاده پر پیچ شهرکرد به ایذه شید، درختان بلوط دامنه های زاگرس مرکزی رو مشاهده می کنین که میزبان شما در راه به دره عشق هسند. اگه از گردنه باجگیران عبور کنین، پس از طی هشت کیلومتر، وارده یه جاده فرعی شده که دامنه های کوه هزار دره و انشعابات کارون رو تماشا می کنین. با عبور از روستای جوزستان و پوراز، دره عشق به انتظار شما نشسته س.

حدود ۸ کیلومتر پس از پوراز، باغای انار شما رو عاشق می کنه که این در واقع نشونه روستای دورکه. پس از پشت سر گذاشتن دورک به سمت شرق ادامه راه بدین تا پس از طی ۹ کیلومتر به روستای دره عشق برسین.

تصاویر خود رو در سفر به دره عشق ایران از راه کانالای ما در شبکه های اجتماعی بفرستین. آخرین خبرها از فرصتای اقامتی و گردشگری دره عشق رو در سایت اداره کل  گردشگری استان چهار محال و بختیاری دنبال کنین.