مطالب عمومی سری اول

گالری گردی هفتگی روزیاتو؛ از «نخ ناکوک» تا «پنج خانه آن ور تر»

در سومین هفته خرداد ماه، گزارش هفتگی سرویس هنری ما نگاهی داره به برنامه نگارخانهای پایتخت تا با نتیجه های هنرمندان تهرانی در مورد طراحی، نقاشی، مجسمه سازی، عکاسی و خوشنویسی آشنا شیم.

با گالری گردی امروز ما همراه باشین که پیشنهادهای خوبی واسه گردشگران شهری در روزای آخر بهار ۹۶ تهران داره.

نخ ناکوک

نمایشگاه تکی نقاشیای زهرا ایمانی، نقاش جوون تهرانی، از ۱۲ خرداد لغایت ۳۱ خرداد ماه سال جاری در نگارخانه آ تهران در برابر نمایش عموم قرار داره.

گالری اُ با افتخار اولین نمایشگاه تکی زهرا ایمانی (م. ۱۳۶۴ تهران) رو با عنوان «نخ ناکوک» برگزار می‌کنه.

«نخ‌های ناکوک» زهرا ایمانی، هم از یه سو مخاطب خود رو به سمتِ درک رابطه‌ای غریبِ میان آگاهی زنونه و طغیان علیه سروسامون سلطه می‌کشوند و هم از دیگر سو شکاف عمیق و بحرانی در منطق بازنمایی نقاشی و هنرهای تصویری رو فراختر می‌کنه؛ درست مثل خیاط ماهری که بدون قیچی و تیغ و هر ابزاری، فقط از گوشه شکاف کوچیکی، تار و پود پارچه رو فقط با دست خود پاره می‌کنه… .

اون با جسارتی تشویق‌ برانگیز، تجربه آفرینش خود رو در برابر همانندی با گونه‌ای از کار دستی قرار می‌دهد که همیشه در خونه و به دست زنان انجام می‌ شه، به این روش و روش اون مخاطب خود رو به بازنگری شالوده‌ شکنانه‌ ای در مورد چیستی هنر و نسبت اون با کار دست و کار زنان در خونه فرا می‌ خواند، چه بسا همین شکاف‌ های حاصل از این کوک‌ زدن‌ های رخنه‌گر، تار و پود صلب مسلط رو سست سازه مثل تنها، فقط یه نتِ ناکوک که سمفونی پرشکوهی رو با صوت ناموزون خود رسوا می‌ کنه.

  • خیابان ویلا (نجات‌اللهی)، کوچه خسرو،‌ پلاک ۴۶
  •   روزای تعطیل: شنبه ها
  •   ساعات کار: ۱۲ تا ۲۰
  •  تلفن: ۰۲۱-۸۸۹۲۲۰۲۸
  •  پست الکترونیک: info@ogallery.net

 اُ گالری به مدیریت ارکیده درودی در پاییز ۱۳۹۳ هجری شمسی خود رو در قلب تهران روی مخاطبین میی گشاید. گالری بر اون‌ است تا با معرفی آثار هنرمندان جوون و نوپا به بازار کلی‌ی هنر در سطحی منطقه‌ای و نیز بین‌ المللی، جایگاهی لایق واسه اونا یافته و از طریق همکاری نزدیک با صاحب‌ نظران میدون‌ی هنر،  به نمایش آثاری ممتاز بپردازه که بازگو کننده‌ی فرهنگ و نگاه خالق خود باشن.

نخ ناکوک در خیابون ویلا، کوی خسرو شماره ۴۶ قرار داره.
واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این درگاه مراجعه کنین.

 

نگارخانه ایده پارسی

 

نگارخانه ایده پارسی تا ۱۹ خرداد ماه، رویدادی خاص رو واسه گالری گرده ها ترتیب داده.

در این نمایشگاه هنرمندان با گرایشای جور واجور هنری به خلق آثاری با مضمون «بعد از آخر الزمانی» پرداخته ان و هر هنرمند از دریچه نگاه و تخیل خود به این موضوع نگاه کرده. از گرایشای این نمایشگاه میشه به معماری، نقاشی، عکاسی، طراحی صنعتی، طراحی مُد و مجسمه سازی اشاره کرد.

پست آپوکالیپتیک” بخش اول نمایش آثاریست که واسه این نمایشگاه فرستاده شده و با در نظر گرفتن استقبال هنرمندان از این نمایشگاه بخشای بعدی اونم تا آخر تابستون به نمایش درخواهد اومد. پُست آپوکالیپتیک یا همون “بعد از آخر الزمانی” نمایشگاهی تحقیق محور و میان رشته ای ، در بخش مکاشفه و رمزگشایی اتفاقات بعد از آخر الزمانه.

هنرمندان زیر در برگزاری این اتفاق نقش آفرینی کردن:

امیر علیمی، میلاد صفابخش، حمید وفایی ملامحمود، امیرحسین جباری، فراز حبیب‌اللهیان، محمد رخ‌صفت، کوشا موسوی، سندس حمیدیان، زهرا محمدی، گلاره ابراهیم قربونی، عبدالرحمن مجرد، فاطمه قلی زاده وزوانی، امیرحسین مولایی زاده،آرش علیمحمدی، حسام الدین گل محمدی، مبینا میرعابدینی، صدرا شریفی، صبا مهدوی، سروش نادری، امیرحسین نقیبی.

  •  روزای تعطیل: پنجشنبه‌ها
  •  ساعات کار: ۱۷ تا ۲۰ 
  • تلفن: ۰۲۱-۲۲۶۱۷۰۹۸
  •  پست الکترونیک: persianideagallery@gmail.com

ایده پارسی در خیابون شریعتی، خیابون کلاهدوز، نرسیده به سه راه نشاط کوی اله وردی شماره ۲۸ قرار داره.
واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این لینک برید.

 

گالری طراحان آزاد

 

نگارخانه طراحان آزاد تا بیست و چهارم خرداد ماه، نمایشگاه آنتدوم ۲ رو در برابر دید علاقمندان به گالری گردی قرار میده. در این نمایشگاه، آثار ستاره شهبازی رونمایی شده.

در بیانیه نمایشگاه اومده:

ستاره شهبازی بیشتر با طراحی‌ ها و چیدمان‌ هاش- که از پایهً براساس‌ی یافته‌ هایِ دیداری‌ ای که به وسیله هنرمند به صورت دیجیتال دستکاری شده‌ ان- شناخته می‌ شه.
هر چند شکل بدن آدم، بیشتر به شکل طراحی از پرتره‌ ها و عکس‌ های قدیمی، همیشه عنصر غالب در ترکیب‌ بندی ‌های اونه،.

اما در آخرین اثر این هنرمند، شکل بدن، و به‌ خصوص خود بدن، در مرکز یه تصویر معاصر قرار داده شده، که اثر رو از یه کار عکاسی صرف بالاتر می‌ برد. «آنتِدوم» از ناتوانی هنرمند در دست‌ و پنجه نرم کردن با خشونتی که بر بدن وارد می‌شه، نشأت می‌ گیرد.

این خشونت، نه فقط با تولید تصاویر، بلکه در چرخش اون‌ ها ضبط و مجسم شده.
آنتدوم برگرفته از واژگانی چون زخم، جای زخم، ارتوپدی، استخون‌ ها و مواد شیمیایی‌ است. آنتِدوم ترجمان هنرمند از بازنمایی خشونت در خوراک‌ های خبریِ زندگی روزانه‌ی ماست.

در این اثر، ایشون بر توانایی نفوذ پرتوا به بدن تمرکز می‌ کنه؛ هم نفوذ این پرتوا در پزشکی و هم در به کار گیری اون‌ها در اسکنرای بازدید بدنی در پست‌ های بازرسی بدنی مرزها و هم دیگه اشکال بازرسی . | چــــیدمان مــــــکان‌ محورِ شـــــهبازی از «آنتدوم ۲» بــــــرای گالری طراحان آزاد، شــــــــــامل عناصر دیـــــــــداری و شنیداری‌ ای اســـــت که منتقل کننده حــــس آسیــــــب‌ پذیری در نتیـــــجه‌ی تــــــــغییر مــــــرزا بیــــــــن بــــــــدن خصــــــوصی و عـــــــمومیه.

  •  روزای تعطیل: پنجشنب ه‌ها
  •  ساعات کار: ۱۶ تا ۲۰
  • ۰۲۱-۸۸۰۰۸۶۷۶ 
  •  ۰۲۱-۸۸۰۲۷۱۸۱
  •  پست الکترونیک: info@azadartgallery.com

این نگارخانه در خیابون ولیعصر، خیابون فتحی شقاقی، میدون سلماس شماره ۵ قرار داره.
واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به درگاه نگارخانه مراجعه کنین.

نگارخانه نگاه

پیله، عنوان نمایشگاه گروهی عکاسان جوون تهرانیه که تا ۳۱ خرداد ماه سال جاری در نگارخانه نگاه، در برابر دید علاقمندان به مستند نگاری  قرار گرفته.

آثاری از: اشکان تیرداد، بابک حقی، علی سلطانی، صمد قربان‌زاده، مهرداد عمرانی، سام کلانتری، علی یحیایی، سهیلا اسماعیلی، شهرزاد اکرمی، علی خاتم‌ ساز، علیرضا مرزبان در این نمایشگاه عرضه شده.
واسه مشاهده آثار به خیابون مطهری، خیابون جم، خیابون غفاری شماره ۶۴ مراجعه کنین.

  •  روزای تعطیل: دوشنبه‌ها
  •  خیابون مطهری، خیابون جم (فجر)،خیابون غفاری،شماره ۶۴
  •  ساعات کار: ۱۱ تا ۱۹
  • تلفن:  ۸۸۴۹۳۱۴۱ ۸۸۴۹۳۱۲۹
  •  پست الکترونیک: info@negahartgallery.com

واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این درگاه برید.

نگارخانه نک

نمایشگاه تکی آثار سپیده مهرگان با عنوان فیدوس از جمعه ۵ خرداد ماه تا ۵ شنبه بیست و ششم خرداد ماه سال جاری در نگارخانه نک تهران در برابر دید علاقمندان قرار گرفته. واسه مشاهده آثار، به اتوبان مدرس شمالی، خیابون ظفر شرقی، کوی ناجی، خیابون فرزان، خیابون نوربخش، بلوار مینا، میدون نیلوفر کوی  سینا شماره ۷ برید.

واسه به دست آوردن جزییات بیشتر  به این لینک مراجعه کنین که برنامه گالریای نک در ماه های آینده رو اطلاع رسانی کرده.

  • بزرگراه مدرس شمال، خیابون ظفر،خیابون تخارستان، انتهای رسیدن، کوچه سینا، پلاک ۷
  •  روزای تعطیل: شنبه‌ها
  •  ساعات کار: ۱۲ تا ۱۸
  • تلفن:  ۲۶۴۰۹۵۶۷ ۲۶۴۰۹۵۶۸
  •   پست الکترونیک: info@knack.ir

نگارخانه محسن

 

 

نگارخانه محسن تهران، نمایشگاهی با عنوان “ گوشت- پوست و استخون” رو تا بیست و پنجم خرداد ماه در برابر دید گالری گرده های خردادی قرار داده.

در بیانیه نمایشگاه اومده:

«استخون» مجموعه‌ ایه تشکیل شده از پرتره‌ هایی از افراد و وضعیت‌ شون که در تصاویری از خاک تنیده شده‌ ان اونم در ابعاد واقعی. این پرتره‌ ها آیندۀ افراد، مرگ، رو به نمایش می‌ گذارن؛ هدفی مثل راه و روش خیام که با به تصویر کشیدن مرگ در استعارش همیشهً لذت‌ های زندگی رو یادآور می‌ شه.
«استخون» نسخۀ تیکه‌ تیکه‌ شده و بافته‌ شدۀ مرگ و زندگی گوستاو کلیمته. اگه زندگی تار باشه، مرگ پوده.

زندگی و مرگ دو وجود جدایی‌ ناپذیرن که هستی رو به وجود می‌ بیارن. همون‌ طور که دغدغۀ دین ک.لو در آثارش خاطرات جنگه، تابند ه‌پور هم با اون مفاهیم فلسفی بنیادینی دست و پنجه نرم می‌ کنه که آدم همیشه درگیرشان بوده و هست.
بر خلاف مجموعه‌ های قبلی که همه از عکس‌ های کوچیک تشکیل شده بودن، هنرمند در مجموعۀ جدید «استخون» با خلق عکس‌هایی در ابعاد واقعی پا در قلمرو جدیدی گذاشته.

از دست دادن واسه مردمی که غرق روزمرگی هستن معنی روشنی نداره. از دست دادن چیزی تدریجیه، زیر لایه‌ های مختلفی استتار شده و ما حتی بعضی وقتا واسه دوری از رویارویی تلخ با اون، انگارۀ اونو به طور کاملً حذف می‌کنیم. «گوشت» صورت‌ بندی همین روند تجزیه و فروپاشیه.

تصاویر در ماشینی که همیشه در حال چرخشه محو می‌ شن، فرآیندی که در اون شفافیت به ابهام و وجود به فناپذیری بدل می‌ شه.
این می‌ تونه بازنمایی خاطرات محو شده باشه مثل خاطرات دوستائی که به دلیل مهاجرت از همدیگه دور شده‌ان.

دیدن آدم‌ هایی با موی جو گندمی در سن سی سالگی تذکریه به کوتاهی زمان در این دنیا. «پوست» ساختار مدیوم عکاسی رو از راه بازی با نور می‌ شکند تا اندیشه‌ ای رو منتقل کنه.
مانند هنرمندان انگلیسی، برومبرگ و چانارین، که واسه نقد عکاسی جنگ از یه رول کاغذ عکاسی و نور در خط مقدم افغانستان استفاده کردن.

تابنده‌ پور، که اونم دغدغۀ جنگ داره، از تکنیکی منحصر به‌ فرد واسه بیان تأملاتش استفاده کرده. «پوست» از چند آگراندیسور تشکیل شده که به ماشین‌ هایی وصل هستن. این ماشین‌ ها لنز رو جلو و عقب می‌ برند و با نزدیک شدن لنز، پرتره فوکوس می‌ شه اما چند الگوی استتار نظامی که زیر لنزا نصب شده روی چهرۀ سوژه نمایان می‌ شه.

بخوانید :   ۶+۱ وسیله در خانه که آن را مجلل و زیباتر خواهد کرد

تعداد محدود تصاویر روشن که هیچ ابهامی نداشته باشن، عکس‌ های استتار شده که کم کم ظاهر می‌ شن و در برابر چشمامون محو می‌ شن و در آخر اشارۀ ضمنی همۀ این‌ ها به معنی از دست دادن تجربه‌ ای منحصر به‌ فرد از عکاسی رو بوجود می‌ آورد. تجربه‌ ای که گویی عکاسی در اون حضور نداره.

  • نشانی: ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک۴۲
  •  روزای تعطیل: پنج‌شنبه‌ها 
  •   ساعات کار: ۱۷ تا ۲۲
  •  تلفن:  ۰۲۱-۲۲۲۵۵۳۵۴ 
  •   پست الکترونیک: info@mohsen.gallery

 

نگارخانه محسن رو اینجا دنبال کنین.

 

کتابخونه الف

تا ۳۱ خرداد ماه، نمایشگاهی از آثار مهسا الف در نگارخانه محسن (پاسیو) در برابر دید علاقمندان به گالری گردی قرار گرفته. در بیانیه نمایشگاه اومده:

عنوان قبلی این اثر «مؤلف کیوریت‌شده» بوده که خود امتداد اثری قدیمی‌تره از مهسا الف: فقط نویسنده کتابش رو خونده است (۱۳۹۲)؛ کتابی که به روش‌ی خونگی نمک‌سود شده؛ نه می‌توان اونو خواند و نه حتی ورق زد. هنرمند همون‌طور کتاب رو در نمک‌ خوابانده که مواد فاسدشدنی رو در نمک‌ می‌خوابانند.

بلورهای نمک اونقدر کتاب رو پوشونده‌ان که حتی عنوان کتاب و نام نویسنده رو نمی‌توان خواند. اما به چه دلیل می‌نویسم «کیوریت» و از برابرهایی که در فارسی واسه اون گذاشته‌ان استفاده نمی‌کنم؟ تموم برابرهایی که واسه کلمه‌ی curate گذاشته‌ان دلالت‌های اصیل اونو زدوده س.

می‌دانیم که فعل curate و فعل cure هم‌ریشه‌ان. اسم curate از curatus در لاتین میونه میاد و به کسی دلالت می‌کنه که وظیفه‌دار مراقبت از روح آدمی‌ست (cura animarum) یا به عضوی از جامعه‌ی روحانیون گفته می‌شه که کارش درمان (cure) روح آدم‌هاست و پس curate کشیش و شبان و پیشوایی‌ست با مسئولیت شرعی که گاه زیر قلمرو یه اسقف و پیرو اون کار می‌کنه.

کیور و کیوریت هر دو جدا از cura لاتین‌ان: مراقبت، التفات، تیمار و جز اون. curation هم هم به درمون اشارت داره و هم به رسیدگی به گنجینه‌ی کتابخونه‌ها و موزه‌ها. فعل curare هم معنی مراقبت، رسیدگی و درمان می‌داده و دست کم از قرن هجدهم فعل to cure به معنی مطلق نمک‌سود کردن به کار می‌رود.

هنرمند امروز کتابخونه‌ ای بزرگ ساخته که نه فقط بیشتر از هزار کتابِ نمک‌ سود شده در دریاچه‌ی نمک قم رو در خود جای داده، بلکه پذیرای اون‌همه مشتقات کلمه‌ی cura هم هست.

مهسا الف هم‌زمان کیوریتور، سرپرست و وظیفه‌ دار کتابخونه‌ اشه. دلالت‌ های اون دو واژه‌ی اصلی‌، کیور وکیوریت، اون‌گاه رابطه دوبرابر می‌ پیدا کنن که نقش کیوریتور در معنی بیش‌ و کم امروزی اون سر برمی آورد. تألیف الف که مؤلفان بی‌تعدادی رو کیوریتکرده خود به دست نگارنده‌ی این متن کیوریت شده. نقش کیوریتور این میان خیلی خواستنی نیس.

گالری محسن در خیابون ظفر قرار داره.

واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این درگاه مراجعه کنین.

نگارخانه دلگشا

رعنا دهقان، این روزا نمایشگاهی به نام تنبیه رو در نگارخانه دلگشا تهران در  معرض دید علاقمندان به گالری گردی قرار داده. نمایشگاه خانوم دهقان همه روزه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ شب پذیرای بازدید عاشقان گردشگری هنری بوده و تا بیست و نهم خرداد ماه دائره.

  •  نشانی: تهران. خیابون کریمخان. خیابون ایرانشهر. کوچه مهاجر. پلاک ۳۰
  •  روزای تعطیل: شنبه‌ها
  •   ساعات کار: ۱۲ تا ۲۰
  •  تلفن: ۸۸۳۰۷۷۸۶
  •  پست الکترونیک: delgoshagallery@gmail.com

نگارخانه دلگشا در خیابون کریمخان، خیابون ایرانشهر- کوی  مهاجر شماره ۳۰ قرار داره.
واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این نشانی مراجعه کنین.

نگارخانه شیرین

نگارخانه شیرین تهران این روزا میزبان نمایش آثار عادل یراقی با عنوان “ اولین” است که تا ۳۱ خرداد ماه در این نگارخانه در برابر دید علاقمندان قرار داره.

در بیانیه نمایشگاه اومده:

صبح زود با دوربین بیرون برو، دست خالی به خونه بر نخای گشت. این پیشنهاد دوست و معلمی عزیز بود. دوربینی که این عکسا رو گرفته هدیه اونه و این عکسا نتیجه اون پیشنهاد. عکسا بخشایی هستن کادر شده از طبیعت، دور و بر سه موضوع: تنهایی؛ وحدتی عجیب که میان تموم اجزای هستی میبینیم. پنجره؛ امکانی واسه دیدن جایی اون طرف جایی که هستیم، پیشنهادی واسه رابطه و دریچه ای رازآلود و برانگیزنده. بازتابا و سایه ها؛ امکانی تا جور دیگه ببینیم.

  • خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه ی سیزدهم، پلاک۵ 
  •  روزای تعطیل: دوشنبه ها
  •   ساعات کار: ۱۱ تا ۱۹
  •  تلفن:  ۰۲۱-۸۸۳۴۳۹۶۹ ۰۲۱-۸۸۸۲۸۴۸۹
  •  پست الکترونیک: info@shiringallery.com

واسه باخبر شدن از جزییات این نمایشگاه به این نشانی مراجعه کنین.

 

نگارخانه هور

 

نمایشگاه نقاشی حسینعلی ذابحی تا ۹ تیر ماه در گالری هور تهران در برابر دید عاشقان نقاشی گردی تو تهران قرار داره.

درباره این نمایشگاه اومده:

هر چیزی که از دل بربیاد بر دل نشیند نمونه آثار حسینعلی ذابحیه و چیزی که موجب جلب بیننده س هم، همینه: ‘صداقت در کار’ در آثار سه گونه ایشون، چهره آدمای دردمند یا سرخوش، بخوبی نمایشگر درد و رنج و یا خوشی داخلی و انزواشان، از اون انسانی اندیشمنده.

در طرف دیگه منظره ای بیان کننده طـوفان ترسناک روزگارمون و طبیعت بی جانای ظاهری با عناصر متفرق که بخاطر فشار شرایط موجود، از همدیگه فاصله می گیرن. در این آثار ، ضربه قلمای متبحرانه در آمیختن رنگای عجیب، نمودار تلاش پیگیر و همیشگی هنرمندیه که لحظه به لحظه زندگیش با این هنر عجیب زیسته و با دم مسیحایی اون نفس تازه کرده.

  • خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲
  •  روزای تعطیل: شنبه‌ها
  •  ساعات کار: ۱۵ تا ۲۰
  • تلفن: ۰۲۱-۸۸۷۰۶۹۸۴
  •  پست الکترونیک: mails@hoorartgallery.com

واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این درگاه مراجعه کنین.

نگارخانه AG

نگارخانه آ ژ تهران نمایشگاه ایکس زیست رو تا ۲ تیر ماه سال جاری در برابر دید علاقمندان به گالری گردی عصرگاهی پایتخت قرار داده.

گالری ای. جی با افتخار اولین نمایشگاه تکی محمد حسن زاده و احمد مرادی رو با عنوان «X-زیست» برگزار می کنه.
این مجموعه با محوریت رسانه‌ی عکاسی از زاویه‌ی تازه‌ای به پدیده‌ی مهاجرت نگاه می‌کنه و با دقیق شدن در دو روش زمینی و دریایی مهاجرت، از عناصری مانند اشعه‌ی ایکس و هم اینکه تحقیقات علمی روی مرجان‌های دریایی واسه نمایشی از ترکیب علم و هنر بهره می‌گیرد.

مجموعه‌ی «X-زیست» در ادامه، بیننده رو در راهی قرار می‌دهد که سویه‌ی پرسشگری اونو در مورد مسایل جور واجور مربوط به بخش‌ی فرهنگ انسانی، سیاسی و اجتماعی فعال می‌کنه. هنر و علم و تکنولوژی می‌تونن در قرن بیست و یکم جدا از هم باقی بمونن؟

دقیق شدن و فوکوس کردن بر داده‌ها و کشف زیبایی‌ شناسی اون‌ ها می تونه راهی واسه پیوند دوباره‌ی علم و فن‌بیاری و هنر باز کنه؟ هنر چیجوری می تونه تاثیر رشد علم و تکنولوژی بر زندگی آدم‌ ها و همین طور استفاده‌ی منابع قدرت از این رشد روز افزون رو بنمایاند؟ محمد حسن زاده فارغ التحصیل رشته‌ هنرای تصویری از دانشکده‌ی هنرای زیبای دانشگاه تهران و احمد مرادی دانشجوی دکترای آدم شناسی اجتماعی با گرایش رسانه‌ های تصویری در دانشگاه منچستر هستن.

واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این درگاه مراجعه کنین.

حکایت شیخ صفی و هر چیز گستردنی

بنیاد لاجوردی تهران، نمایشگاهی با عنوان اشاره شده رو تا ۳۱ خرداد تو تهران برپا کرده.

نمایش “دیگر- دیگر گونگى؛ حکایت شیخ صفى و هر چیز گستردنى” زیر مجموعه پروژه ” کیوریتوریال به عبارت دیگر” در بنیاد لاجوردی گشایش شده.
در این نمایشگاه، “فرش” به عنوان چیزى گستردنى در بررسی رشته‌اى از مناسبات اجتماعى و حرفه‌اى در بخش هنر نقشی مفهومى ایفا مى‌کند. این نمایشگاه تحقیق محور، زمینه‌ هاى مختلفی رو در بر می‌گیرد و نگرشی متفاوت به ترکیب‌ های هنرمندانه، نهادى و سازمند ارایه مى‌دهد. این رویکرد در دو بخش اصلى – که در مورد یکدیگرند و در گونه‌هاى متفاوت بازنمایى هستن- عملى شده.

یه بخش شامل برگزیده‌ ای از آثار هنرى که در اون‌ها «فرش» و یا هر شکل/معنی گستردنى، به رقابت کشیده شده، واسازى شده، یا به‌عنوان امکان‌هاى جایگزین بازتولید شده؛ بخش دیگه شامل بسترى دیدارى، شنیدارى و نوشتارى که از ماده‌هاى پژوهشى، آرشیوى و مستند ترکیب شده.

فرهاد احرارنیا بیتا قزل ایاغ ایرین انَستس و رنه گبرى سهند حسامیان ندا رضوى پور سعید روانبخش بویه سادات نیا حسین والامنش کیوریتور، مدرس و طراح برنامه: فرشته موسوی در نمایشگاه به ارائه آثار پرداخته ان.

  • نشانی: تهران- خیابون کریمخان، خیابان نجات‌الهی‌(ویلا)،خیابان سپند‌شرقی، پلاک‌۲۰، ساختمون ۳۲
  •  روزای تعطیل: نداره
  •  ساعات کار: ۱۶ تا ۲۰
  • تلفن:  ۰۲۱-۸۸۹۱۱۶۸۹ ۰۲۱-۸۸۹۱۱۶۹۰ 
  •  پست الکترونیک: info@lajevardifoundation.com

واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این نشانی مراجعه کنین.

نگارخانه هفت ثمر

جهان از دریچه چشم‌ های دفرمه شده شقایق موندگار در آثار نمایشگاهش در گالری هفت ثمر  «چشم» رو به عنوان بن‌ مایه اصلی آثارش در وجهی گسترده میان هر تابلویی نقش زده.

و در واقع با بر هم زدن و دفرمه کردن این چشم‌ها در میان هر تابلو که به دلیل فرق در مورد اثر هر کدوم معنا و معنی خاص خود رو پیدا کرده‌ان، فرق در نگاه و نگاه به واسطه چشم، که مهم‌ ترین عامل و مبنای به آگاهی درآوردن نشونه‌ها هستش رو به تصویر کشیده.

اون متناسب با سوژه‌ هایی که نشونه‌ای از اون‌ها در آثار هست (مانند کاراکتر مینیون‌ها) برخورد متفاوتی در رسم خطوط و ایجاد سایه‌ها و حتی رنگ گذاری داشته.