مطالب عمومی سری اول

آیا می دانستید مردم کره جنوبی در مورد دونالد ترامپ و تهدیدات کره شمالی چه فکر می کنند؟

با بالا گرفتن تنشا بین کره شمالی و آمریکا هفته گذشته خبر رسید که کره شمالی یه موشک بالستیک قاره پیما رو با موفقیت آزمایش کرده که توان هدف قرار دادن اهدافی در آلاسکا رو داره.
دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در عکس العمل به این موضوع اعلام کرد که گزینه نظامی در قبال این تحرکات کره شمالی روی میز قرار می گیره و در حال فکر کردن به عکس العملای تنبیهی و سختیه که مقامات کره شمالی رو بیشتر از قبل تحت فشار بذاره. یه فرمانده نظامی بلند مرتبه آمریکا در منطقه هم به مقامات کره شمالی اخطار داد که کره جنوبی و آمریکا آماده جنگ هستن.

با این وجود در شهر سئول که ۲۰ درصد از جمعیت کره جنوبی رو در خود جای داده و تنها ۵۶ کیلومتر با منطقه غیرنظامی بین دو کشور فاصله داره به نظر می رسه همه چیز عادی بوده و کارا مثل همیشه انجام می شه.
به خاطر همین تو یه تحقیق ساده از اونا خواسته شد نظر خود رو در مورد کره شمالی، دونالد ترامپ و اتحاد دوباره دو کره اعلام کنن و جوابای اونا متحیر کننده بود.

۱- ایم سو جونگ، ۲۵ ساله، دانشجوی دانشگاه سئول

سوال: نظر شما در مورد صحبتای دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در مورد چگونگی برخورد با تحرکات گذشته کره شمالی چیه؟

ایم سو جونگ: چگونگی صحبت کردن و قضاوت دونالد ترامپ در مورد کره شمالی واقعاً واسه من نگران کننده س. رو راست بگم در مورد شخصیت اون نگران هستم. به نظرم ترامپ مناسب این جایگاه نیس.
اما از اون جایی که اون تازه وارد سیاست شده و تازگیاً به مقام ریاست جمهوری رسیده به نظرم باید وقت بیشتری به اون بدیم تا ببینیم تغییری می کنه یا خیر. تازگیاً مون جائه این و دونالد ترامپ با هم دیداری داشتن و به طور کاملً مشخص بود که مون جائه این بسیار با ادب تر و عاقلانه صحبت می کرد.
کلاً فکر می کنم که ترامپ شخصیت تهاجمی و رفتارای از روی دشمنی ای داره.
اگه کره شمالی و جنوبی وارد جنگ شن به نظر من دلیل اون ترامپ میشه.

۲- چوی دا سونگ، ۲۵ ساله، آرایشگر (چپ) و هام سونگ هول، ۳۱ ساله، خواننده (راست)، سینچون، سئول

سوال: در مورد امکان اتفاق افتادن جنگ بین دو کره نگرانین؟

هام سونگ هول: رو راست بگم به نظر من که این جنگ هیچ وقت رخ نمیده. به نظر من بیشتر کره ایایی که می گن نگران وقوع جنگ هستن هیچ فکری در این مورد نکرده و دلیل خاصی واسه این فکر خود ندارن.

چوی دا سونگ: من فقط روی کار و زندگی ام تمرکز دارم و در لحظه زندگی می کنم. پس توجهی به جنگ و اتفاق افتادن یا ندادن اون نمی کنم. اخبار رو نگاه نمی کنم چون اگه این کار رو بکنم در مورد جنگ نگران می شم.

۳- جانگ جین هو، ۲۷ ساله،فروشنده لباس، سینچون، سئول

سوال: شما در مورد امکان وقوع جنگ نگران نیستین؟

جانگ جین هو: به نظر من جنگ در هر لحظه ای ممکنه اتفاق بیفته. ما قبلاً هم یه بار جنگ بین دو کره رو تجربه کردیم. کره شمالی به ما حمله کرد و هنوزم قصد تکرار این موضوع رو داره.
من واقعاً فکر می کنم که هر لحظه ممکنه جنگ تازه ای اتفاق بیفته. ما در حالت آتیش بس هستیم پس از دید تئوری هنوز جنگ به پایان نرسیده. آدمایی که مانند خود من در ارتش بودن فکر می کنن که جنگ ممکنه اتفاق بیفته و نگران این موضوع هستن اما افراد عادی اینجور نگرانیایی ندارن.

۴- مین بیونگ هو، ۷۶  ساله، صاحب یه خواربار فروشی کوچیک، سیتی هال، سئول

سوال: شما در مورد جنگ با کره شمالی نگرانین؟

مین بیونگ هو: ترامپ و ژی جین پنگ، رییس جمهور چین، می تونن با هم صحبت کنن و با هم برنامه ریخته و حساب کره شمالی رو برسن و فاجعه اتفاق بیفته. این موضوع غیرمحتمل نیس.
البته خیلی از کره ایا نگران جنگ هستن و تعداد اونا هم به درستیً کم نیس.

بخوانید :   نگاهی به فیلم حمال طلا؛ نوسانات ارز در قالب یک اثر سینمایی [فجر ۹۷]

به نظر من وقوع جنگ در آینده پیشگیری ناپذیره.

۵- باک جانگ جی، ۳۲ ساله، صاحب مهمانخانه، هونگ دائه، سئول

سوال: نظر شما در مورد دونالد ترامپ چیه؟

باک جانگ جی: ای کاش سرش به کار خودش گرم بود و دست از سر ما برمی داشت. به درستیً ترامپ شایسته ریاست جمهوری آمریکا نیس.
حتی کوچیک ترین قابلیتا و شرایط یه رهبر رو هم نداره. ترامپ در واقع مرد ثروتمندیه که در مورد ثروتش لاف می زنه و هیچ اطلاعی از راه زندگی افراد معمولی جامعه نداره. و فکر می کنم که اهمیتی به دونستن این موضوع هم نمی ده.

۶- باک سو یئون، ۲۴ ساله، دانشجوی دانشگاه کره، هونگ دائه، سئول

سوال: شما نگران نظرات و حرفای دونالد ترامپ در مورد احتمال حمله نظامی به کره شمالی هستین؟

باک سو یئون: فکر می کنم که براساس گفته ها و شخصیت دونالد ترامپ، اون واقعاً می خواد به کره شمالی حمله کنه.
اما به دلیل روابط اقتصادی و تجاری با چین و کشورای دیگه فعلا نمی تونه دست به این کار بزنه. به نظر من این تنها دلیلیه که مانع از وقوع جنگ الان شده.
با این وجود از وقوع جنگ هراسی ندارم چون کشورای دیگری هم درگیر اون می شن.

۷- جی جونگ هائه، ۴۹ ساله، فروشنده گوشت پخته

سوال: شما نگران جنگ با کره شمالی هستین؟

جی جونگ هائه: نه، من ذره ای در مورد جنگ نگرانی ندارم. مشکلات زیادی در مورد اقتصادی و سیاسی کشورمون داریم اما ایمان دارم که سیاستمداران و اقتصاددانان ما این مشکلات رو حل می کنن.

از این  که دو کره از هم جدا شدن خوشحال نیستم  اما هیچ کاری در این باره از دست ما برنمیاد. این مسئله به سیاستمداران مربوطه. اگه سیاستمداران بخوان با آرامش و صلح دوباره دو کره رو مانند آلمان غربی و شرقی متحد کنن این کار به خودشون مربوطه نه من. اما به نظر من در آخر سیاستمداران دو کشور بدون درگیری این دو کشور رو با هم متحد می کنن. فکر می کنم آمریکا هم در این مورد کمک می کنه.

۸- چای چی اون، ۲۱ ساله، کارگر ساختمانی، هونگ دائه، سئول

سوال: نظر شما در مورد صحبتای دونالد ترامپ درباره کره شمالی چیه؟

چا چی اون: در کره کسایی که از ترامپ بدشون میاد از دوستداران اون بیشتر هستن. بیشتر مردم کره جنوبی فکر می کنن که اون آدم بی سوادیه که هیچ برنامه سیاسی خاصی نداشته و به هیچ چیزی باور نداره. از راه صحبت کردن و حرفای نژاد پرستانه اش در مورد آسیاییا و مشکی پوستا در آمریکا خوشم نمیاد.

همیشه زیاده روی می کنه.

الان ما به جنگ نیاز نداریم. این اتفاق نباید اتفاق بیفته. اما متوجه تهدیدهایی که کره شمالی از راه آزمایشای موشکی خود واسه جامعه جهانی داره هستم. پس طوری شرایط ترامپ و این که کسی بخواد دست به حمله پیشدستانه بزنه رو درک می کنم. اما وقتی می بینین که تا این اندازه به کره شمالی نزدیک هستیم باید بدونین که ما اولین قربونی جنگ هستیم.
ترامپ باید این موضوع رو مهم بدونه. دونالد ترامپ باید نگران امنیت کشورای دیگه هم باشه.