سئو - بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

روش پر کردن دندان موارد ضروری

 

 

روش پر کردن دندان: موارد ضروری

بیایید بپذیریم – تقریباً همه می توانند حفره داشته باشند. بنابراین، جای تعجب نیست که همه ما دندان های خود را پر کنیم. اما به این فکر کنید – برخی از مردم از نحوه انجام عمل پر کردن دندان بی اطلاع هستند. اکنون به نحوه عملکرد این درمان ترمیمی و اینکه دندانپزشک شما از چه ابزار و ماشین هایی برای انجام چنین روشی استفاده می کند نگاهی بیاندازیم.

برای خرید یونیت از دنتی شاین کلیک کنید.

پر کردن دندان: مروری کوتاه

پرکردن دندان پوسیدگی دندان را درمان می کند و از آسیب بیشتر و از دست دادن دندان و احتمال درد و عفونت جلوگیری می کند. پر کردن یک سوراخ یا حفره در دندان را می‌بندد.

انواع مختلفی از پر کردن بر اساس مواد پر کننده وجود دارد:

روش پر کردن دندان پر کردن آمالگام: آمالگام یک آلیاژ نقره است که از فلزات دیگری مانند مس، قلع و جیوه تشکیل شده است. این پرکردن های آمالگام دندان می تواند برای دندان های آسیاب عقب بهتر باشد. این ماده طولانی مدت و بادوام است.

پرکننده‌های رزین کامپوزیتی: پرکننده‌های همرنگ دندان هستند که از رزین و شیشه تشکیل شده‌اند.

پرکننده های گلاس آینومر: همچنین به رنگ دندان است و از شیشه پودری ساخته شده است که به دندان ها می چسبد. فلوراید توسط این مواد پر شده آزاد می شود که به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند.

سرامیک: پرکردگی‌های همرنگ دندان (معمولاً از پرسلن تشکیل شده‌اند) که کمتر از پرکننده‌های کامپوزیت به مرور زمان لکه‌های دندان را آشکار می‌کنند. با این حال، هزینه در نظر گرفته می شود – پرکردن پرسلن ممکن است تقریباً به اندازه پر کردن حفره طلا باشد.

پر کردن طلا: آلیاژی از مس، طلا و سایر فلزات این ماده را تشکیل می دهد. اینها طولانی ترین پرکردگی ها هستند که 20 سال یا بیشتر دوام می آورند.

روش پر کردن دندان

پر کردن معمولا یک ساعت یا کمتر طول می کشد. پر کردن اولیه ممکن است در کمتر از 20 دقیقه کامل شود. اکنون ممکن است انله و اینله در یک جلسه در بسیاری از مطب های دندانپزشکی ساخته شود، در حالی که پرکردن های مهم یا متعدد ممکن است بیشتر طول بکشد.

آماده سازی و روش

پر کردن حفره ممکن است ناراحت کننده باشد، اما نباید دردناک باشد. دندانپزشکان با استفاده از بی حسی موضعی قبل از شروع عمل، راحتی بیمار را در طول درمان پر کردن بهبود می بخشند. با مسدود کردن موقت سیگنال‌های درد که از اعصاب دندان به مغز منتقل می‌شوند، عمل می‌کند. پس از آن، دندانپزشک با قرار دادن یک سد لاستیکی در امتداد دندان برای پر کردن، دهان را “آماده می کند”. برخی از دندانپزشکان برای باز نگه داشتن فک، یک تکه لاستیکی مثلثی شکل به نام “بایت بلوک” را بین دندان های پایین و بالایی قرار می دهند.

زمانی که دهان شما برای پر کردن آماده شده باشد، دندانپزشک شروع به از بین بردن پوسیدگی دندان می کند. برای تمیز کردن ناحیه پوسیده دندان، او می توانست از چندین ابزار و ماشین دندانپزشکی استفاده کند. یک هندپیس دندانپزشکی با سرعت بالا که گاهی اوقات به عنوان مته دندانپزشکی شناخته می شود، در حین کار دندانپزشک آب را اسپری می کند. به راحتی از طریق ناحیه پوسیده دندان می لغزد و ناحیه آسیب دیده را از بین می برد. دستیار دندانپزشک در این مدت از ساکشن با حجم بالا برای حذف آب و مواد زائد از روی دندان ها استفاده می کند. یک دستگاه مکنده معروف به “بزاق اجکتور/ مکش کم حجم” آب اضافی را از دهان خارج می کند، بنابراین بلعیده نمی شود. یک هندپیس دندانپزشکی با سرعت آهسته و ابزارهای دستی متعدد برای جلوگیری از پوسیدگی طولانی مدت استفاده می شود.

بخوانید :   راهنمای کامل خرید مبلمان + 51 نکته

 

تمیز کردن و پرکردن دندان برای ترمیم دندان، او از مواد پرکننده دندانی که شما و دندانپزشکتان انتخاب کرده‌اید (مواد رزین کامپوزیت، پرکننده‌های فلزی یا پر کردن موقت) استفاده می‌کند. بین دندان های دائمی، دندانپزشک یک حلقه فلزی “ماتریکس” را در اطراف دندان قرار می دهد تا دیواره های دندان ترمیم شوند. او همچنین یک گوه بین دو دندان قرار می دهد تا از تماس پرکننده با دندان های مجاور جلوگیری کند. این کار از گیرکردن غذا بین دندان های شما در حین جویدن جلوگیری می کند. هنگامی که نوع پر کردن آماده استفاده است، دندانپزشک از حامل آمالگام برای قرار دادن آن در داخل دندان استفاده می کند. او آن را با فشار دادن و تراشیدن آن به شکل یک دندان طبیعی فشرده می کند. پس از آن، دندانپزشک شما آن را جلا داده و تنظیم می کند تا بایت شما طبیعی باشد.

مراقبت های بعد از پر کردن دندان

ممکن است دندانپزشک توصیه کند تا زمانی که داروی بی‌حس‌کننده از بین نرود، نخورید یا ننوشید. این برای جلوگیری از گاز گرفتن تصادفی زبان یا داخل گونه است.

اگر درد را تجربه کردید، انتظار داشته باشید که کمی احساس ناراحتی کنید، نه یک دندان درد کامل. برای درد خفیف، داروهای بدون نسخه مانند ایبوپروفن یا استامینوفن می توانند کمک کنند.

در همین حال، بسیاری از بیماران از حساسیت ناگهانی به غذاهای سرد یا گرم پس از پر کردن دندان شکایت دارند. این ممکن است به دلیل تحریک خفیف عصب دندان در طول عمل ایجاد شود، بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که با گذشت زمان بهبود یابد. با این حال، اگر حساسیت شما ادامه داشت، آن را به دندانپزشک خود گزارش دهید. در برخی موارد، این حساسیت می تواند ناشی از کوچک شدن پرکردگی های کامپوزیت، تحریک لثه یا بدتر شدن التهاب لثه باشد.

منبع :

https://dentyshine.com/product-category/یونیت-دندانپزشکی/

https://downloadpluse.ir/راهنمای-جراحی-دندانپزشکی-بدون-لمس-و-تم/