برگزیده

ویژگی لوله کاروگیت فاضلابی چیست؟

هنگامیکه از سیستم ساکت و اسپیگوت استفاده میشود، اورینگ و کوپلر هر دو باید با روان کنندهی غیر نفتی و لوله کاروگیت فاضلابی چیست مناسب روان-کاری شوند. 1. شیوه های متصل شدن آن ها بسیار ساده و آسان می باشد، اگر خوب به این لوله ها دقت کنید می بینید که بر روی لوله ها، کوپلر وجود دارد. 4. از آنجا که این لوله ها مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی دارند، بسیار بادوام می باشند و عمری طولانی دارند. این لوله وسیله ای است که کاربردهای زیادی دارد از جمله این کاربردها می توان به توزیع آب، جمع آوری سیالاتی که به صورت شیمیایی هستند، سیستم های حفظ و نگهداری آب و انتقال فاضلاب های صنعتی و شهری اشاره کرد. خط تولید ما مجهز به دستگاه های مدرن اکسترودر و کنترل کیفیت و پرس و جوشکاری خودکار در حین تولید بوده و همین امر در تولید لولههای با کیفیت بالا به لحاظ تحمل فشار و میزان مقاومت در برابر اشعه های UVخورشید، میزان صیقلی بودن و میزان مقاومت در برابر نفوذ پذیری مواد شیمیایی و عوامل طبیعی اعم از زلزله، سایش و رانش زمین نقش بسزایی داشته است. عوامل زیادی در قیمت این لوله نقش دارد. البته بطور کلی قیمت لوله کاروگیت نسبت به دیگر لولههای موجود در بازار کمتر و پایینتر است زیرا از پلی اتیلن ساخته شده است.

 

چون لوله ی پلی اتیلن یکی از بهترین و پر کاربردترین لوله ها است، بنابراین وقتی لوله ی کاروگیت از پلی اتیلن ساخته می شود، بهترین ابزار برای استفاده در ساختمان ها و جاده است! مورداستفاده قرار میگیرد. این خصوصیات منجر به افزایش تولید لوله پلی اتیلن دوجداره شده و استفاده عمده از لولههای کاروگیت در ایران و جهان در سیستمهای لوله کشی فاضلاب است و به همین دلیل به این مدل از لوله ها، لوله ی فاضلاب هم گفته می شود. بطور مثال کسی که در شهرستان مرند یا صوفیان و یا مراغه زندگی می کند و نیاز به این محصول دارد در صورت عدم تامین این نوع خاص از لوله در شهر خود توسط فروشندگان شهرستان، احتمالا در گوگل “لوله کاروگیت تبریز” را جستجو خواهد نمود. نکته اینجاست که قبل از گذاشتن لوله درون خاک لایه زیرین، کناری و بستر خاک آماده سازی می گردد و پس از قرار گرفتن لوله درون ترانشه الباقی مراحل صورت می پذیرد. تقسیم بندی دیگری نیز وجود دارد که با واحد Bar مطرح می شود. تولید لوله کاروگیت شباهت بسیاری به تولید لوله پلی اتیلن دارد اما تفاوت هایی نیز در آنها قابل مشاهده است.

لولههای کاروگیت مارپیچی و لولههای کاروگیت تقویت شده فولادی حتی درصورت ماسه ای بودن زمین که قرار داده خواهد شد از شکستگی ناشی از انعطاف پذیری جلوگیری می کند و معمولاً به صورت 6 متر و 7 متر تولید می شوند. در لولهگذاریهای موازی حداقل فاصله بسته به نصف قطر اسمی لولهی بزرگتر و در صورت امکان بیشتر از ۰.۲m بدون اقدامات محافظتی خاص باید رعایت شود. چرا که هر سایز مختص به محلی خاص از پروژه می باشد. در لوله های کاروگیت ۱۶ کیلو نیوتن مقاومت حلقوی کم می باشد و معمولا برای پروژه های سبک با دبی پایین مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله مواردی که می توان به آن اشاره کرد طول لوله کاروگیت می باشد.در بیشتر کارخانه ها طول این لوله بین 6 تا 12 متر می باشد. با این حال، به منظور تأمین مزایای حمل و نقل در حمل و نقل محلی 14 متر و تولید 13.5 متر برای خارج از کشور و وسایل نقلیه باحداکثر حجم برای بارهای مطلوب بارگیری می شوند. لوله کاروگیت یا ناحیۀ خاکریز باید توسط یک بافت ژئوتکستایل (geotextile) که به منظور جلوگیری از نفوذ خاک­های دانه­ ریز به داخل لوله یا ناحیۀ خاکریزی تعبیه شده، پوشانده شود.

 

لوله کاروگیت تاریخچه بسیار پرباری در زمینه مدیریت آب کسب کرده است. لوله کاروگیت یا همان Corrugated pipe یک نمونه از لوله های پرکابرد است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. همین دلیلی می باشد بر کیفیت و تنوع این محصول.از مهم ترین شهرهایی که کارخانه های تولید لوله کاروگیت در آنها وجود دارد می توان به تهران، مشهد، تبریز، قم، سمنان، قزوین، اصفهان، اهواز، ساوه و شیراز اشاره کرد. استاندارد ISIR 7174، که میزان زبری یا صاف بودن لایه داخلی لوله های راه راه را مشخص می کند ، استاندارد مهم دیگری برای ساخت لوله های راه راه در نمونه های لایه های خارجی و داخلی است (که برای زبری و صافی سطح پایین بسیار مهم است). اما وقتی لوله های کاروگیت برش میخورند دیگر نیاز به ارتباط ذو سر لوله نری به یکدیگر باشد از کوپلر میانی برای اتصال دو لوله استفاده می گردد. برای ساخت لوله کاروگیت نباید هرگز از مواد بازیافتی استفاده شود و تمام محصول باید جدید و تازه باشد. انواع سایز لوله کاروگیت بلحاظ کارایی نیز در وضعیت کم نظیری قرار دارند. لولههای کاروگیت یا لوله دوجداره پلی اتیلن با لایه درونی کاملا صاف و صیقلی و به رنگ های آبی یا زرد و لایه ی بیرونی معمولا بصورت شیاردار و حلقه حلقه و به رنگ مشکی تولید میگردند.

بخوانید :   قیمت گیلسونایت

 

لوله دوجداره پلی اتیلن دارای محدوده کاربری وسیعی می باشد. به منظور خرید لوله کاروگیت حتما دقت کنید که تولید کننده آزمایشگاه لوله دوجداره کاروگیت داشته باشد. لایه پوشا (Embedment) : لایه پوشا لایه ای از ترانشه می باشد که در تماس مستقیم با سطح خارجی لوله کاروگیت می باشد و وظیفه انتقال بار به بستری های بعدی ترانشه و جلوگیری از شکل پذیری لوله را برعهده دارد . خاکریز نهائی (Final Backfill) : این لایه که از مصالح محل برای اجرای آن استفاده و در نهایت متراکم می شود کمترین اثر را بر روی لوله دارد اما با ایجاد یک لایه متراکم حالت انتقال بار به شکل قوس افزایش می یابد و به همین علت و برای جلوگیری از تاثیر سوء بارهای متمرکز بر روی لوله میبایست از بکارگیری نخاله های ساختمانی، مصالح همراه با مواد آلی و تخته سنگهای بزرگ ممانعت بعمل آورد تا امکان رفت و آمد و گذر وسایل نقلیه از روی ترانشه امکان پذیر گردد. که موجب تحمل بار می شود و از فشار ضربه به لوله ممانعت به عمل می آورد از طرفی دیگر جداره داخل لوله کاملا صاف و صیقلی می باشد که سبب میشود سیال به راحتی در آن به حرکت در آید.

 

بهتر است بدانید برای نخستین بار این لوله در ورودی زهکشی آب مزرعه ها مورد استفاده قرار گرفت. لولههای کاروگیت هیدرولیک داخلی و مقاومت بیرونی فوق عالی را برای شبکه های فاضلاب ارائه میدهند که جزء مدرنترین و کاربردی ترین لوله جهت اجرای شبکه های فاضلاب و زهکشی و آبرسانی و … جداره بیرونی لوله کاروگیت به شکل حلقه حلقه می باشد و به همین دلیل لوله کاروگیت از استحکام و قدرت بسیار زیادی برخوردار می باشد و دارای این قابلیت است که تمامی فشارهای زیرسطحی موجود و همچنین تمامی بارهای مرده و زنده که از سطح بر این لوله وارد می شود را تحمل بنماید و هیچگونه مشکلی ایجاد نگردد که این خود یکی از مزایای لوله کاروگیت می باشد. اتصالات کاروگیت خود واشر دارند و نیازی به خرید واشر نیست. لوله کاروگیت بعنوان پرکاربردترین لوله جهت جمعآوری و انتقال فاضلاب در ایران و سایر نقاط جهان مورد استفاده قرار میگیرد. و این چنین بود که لوله کاروگیت رواج یافت.

 

ساده ترین روش متصل نمودن دو لوله کاروگیت دوجداره به هم استفاده از واشر و کوپلر می باشد. نکته مهم اینست که لولههای تولیدی این شرکت مطابق استانداردها و محدودیتهای جهانی تا سایز 1200 دارای واشر و کوپلر سرخود می باشند که در صورت استفاده پی در پی نیاز به اتصالات اضافه نمی باشد. درصورتی که مواد اولیه کیفیت مورد نظر را دارا باشد سفارش و خرید محصول صورت خواهد گرفت. این لوله از جنس پلی اتیلن بوده و به صورت دو لایه ساخته می شود. ذوب پلی اتیلن سنگین توسط تنظیم دقیق پروفایل دمایی در نواحی مختلف بر اساس نوع پلیمر کنترل میشود که سبب ایجاد فشار بهینه درخروجی اکسترودر میشود . لوله کاروگیت از نقطه قالبگیری با سرعت از پیش تعیینشده، دریافت میشود. هنگام تولید لوله کاروگیت نخستین مرحله این است که تمامی مواد اتیلن را باید از دای عبور دهند. مجهز به سیستم های خنک کننده پلی اتیلن و سیستمهای جانبی اعم استخر، برق و …