برگزیده

ارز دیجیتال چیست و چرا باید آموزش ببینیم ؟

 ارز دیجیتال

 

 

در عصر جهانی شدن کسب و کارها که پس از محبوبیت و رشد فزاینده فناوری اینترنت امکان پذیر شد،‌ دنیای آنلاینی پهناوری ایجاد شده است. این دنیا مرزهای جغرافیایی کشورها در آن بسیار بی رنگ بوده و عملاً اثری از آنها باقی نمانده است.

به عبارت دیگر، فضای آنلاین با تمام پتانسیل های آن برای تمامی شهروندان جهان فارغ از کشور و یا ناحیه زندگی آنان به صورت کمابیش یکسان در دسترس است. انجام هر گونه مبادله دارایی ها در دنیای آنلاین نیاز به ارزهایی دارد که شکل دیجیتالی داشته باشند و بتوان آنها را به راحتی بر روی بستر اینترنت انتقال داد.

با این وجود، ارزهای فیات و دولتی کنونی چه به صورت فیزیکی و یا دیجیتالی به مرزهای کشورها و دولت های خود وابسته هستند و نمی توان آنها را به صورت دارایی های مناسبی برای مبادله بر روی اینترنت در نظر گرفت. بنابراین، در اواخر سال 2009 یک فناوری جدید به نام بلاکچین معرفی شد که توسعه یک کلاس از دارایی های دیگر به نام ارزهای دیجیتال را ممکن ساخت.

ارزهای دیجیتالی که بر روی بستر بلاکچین توسعه داده شده اند هیچ شکل فیزیکی ندارند و صرفاً به منظور استفاده بر بستر اینترنت ساخته شده اند. این ارزها بر خلاف ارزهای دولتی، به هیچ دولت خاصی وابسته نیستند‌ و هیچ نهادی به طور مستقیم نمی تواند این ارزها را کنترل نماید.

به عبارت دیگر، ارزهای دیجیتال به صورت توزیع یافته بر روی بستر بلاکچین ذخیره می شوند و هر کسی تنها به دارایی های خود دسترسی مستقیم دارد. این ساختار جدید نیاز به بانکها و یا سایر موسسات مالی رابط برای ذخیره و یا انتقال دارایی های پولی و مالی را از این میان برداشته است و با حذف این نهادها، علاوه بر کاهش هزینه تراکنش ها، سرعت انجام تراکنش ها نیز بالاتر رفته است.

پس از گذشت یک دهه، هم اکنون شرکت های زیادی تعدادی از ارزهای دیجیتال معروف را در ازای ارائه خدمات و محصولات خود قبول می کنند. برخی از کشورهای آمریکای لاتین نیز بیت کوین را به عنوان یک ارز رسمی برای مبادلات قبول کرده اند.

رشد و پیشرفت های سریع این فناروی توجه بسیاری از علاقه مندان را به خود جلب کرده است. دوره آموزش ارز دیجیتال نعیم حشم بان یکی از بهترین و حرفه ای ترین دوره های آموزش ارز دیجیتال بازار است که علاقه مندان را با این فناوری آشنا نموده و آنها را برای بهره گیری حداکثری از این بازار آماده می کند.

آموزش رمزارز

ارزهای دیجیتال بر روی شبکه بلاکچین ذخیره و مبادله می شوند. بلاکچین خود یک دیتاییس آنلاین و توزیع شده است که دسترسی همزمان را برای تمامی کاربران فراهم کرده است. علاوه بر ارزهای دیجیتال می توان عملاً هر داده دیگری را نیز بر روی آن ذخیره کرد. تراکنش های جدید پس از رمزنگاری بلاک های جدیدی را ایجاد می کنند که به زنجیره بلاکچین اضافه می شود.

برای دسترسی به بلاکچین تنها یک کیف پول لازم است. کیف پول های ارزی به صورت فیزیکی، کاغذی و یا نرم افزاری در دسترس هستند. نمونه های نرم افزاری به دلیل سهولت کاربری و رایگان بودن، اکنون محبوب ترین نوع کیف پول ها به شمار می روند.

علاوه بر این، امکان استفاده در محیط های متفاوت اندروید و IOS در موبایل های هوشمند و یا محیط های ویندوز، مک و لینوکس دسکتاپ، کیف پول های نرم افزاری را به قابل دسترس ترین نوع کیف پول ها تبدیل کرده است. کیف پول ها دو آدرس خصوصی و عمومی دارند؛ آدرس خصوصی آن برای دسترسی به موجودی کیف پول و برداشت دارایی ها استفاده می شود و به غیر از شخص مالک نباید در اختیار فرد دیگری قرار داده شود.

بخوانید :   نیوپایپ 

آدرس عمومی نیز برای واریز ارز و دارایی ها به کیف پول استفاده خواهد شد. آدرس عمومی کیف پول ها،‌ ایجاد خدمات پرداخت برای کسب و کارها را به چند کلیک ساده کاهش داده است. سری آموزش ارز دیجیتال نعیم حشم بان، جزو معدود دوره های آموزش جامع صفر تا صد ارز دیجیتال است که کاربردهای متفاوت ارزهای دیجیتال و بهترین راهکارها برای بهره مندی حداکثری از این راهکارها را تشریح کرده است.

بازی های ارز دیجیتال و راهی کم ریسک و جذاب برای آشنایی با رمزارزها

همان گونه که اشاره شد، فناوری بلاکچین کاربردهای فراوانی دارد و یکی از جذاب ترین این کاربردها، یکپارچه سازی آن با بازی های ویدیویی است. در این بازی ها تمامی پاداش ها و امتیازاتی که گیمر ها در طول بازی کسب می کنند به صورت توکن هایی قابل مبادله ارائه می شوند.

در نتیجه گیمرها می توانند پاداش های خود را در بازی به سایر بازیکنان فروخته و یا برای پیشرفت سریع تر در بازی، امتیازات گیمرهای دیگر را خریداری نماید. بازی های ارزهای دیجیتال سبک های متفاوتی دارند و می توانند نیازهای سلیقه های مختلف را برآورده سازند.

در سری آموزش ارز دیجیتال نعیم حشم بان، بهترین بازی های ارز دیجیتال با سبک های متفاوت برای سلیقه های متفاوت معرفی شده اند تا علاقه مندان بتوانند همزمان با یادگیری مفاهیم ارز دیجیتال، سرگرمی و درآمد نیز داشته باشند.

بازی ارز دیجیتال Galaxy Fight Club

بازی گالکسی فایت کلاب، یک بازی ارز دیجیتال در سبک مبارزه ای است که بر روی بلاکچین پالی گن توسعه داده شده است. این بازی به صورت میان پلتفرمی بوده و به همین دلیل، بلاکچین پالی گن برای آن انتخاب شده است. گیمرها در این بازی می توانند با استفاده از کلکسیون های کاراکترهای NFT خود به مبارزه پرداخته و در صورت پیروزی پاداش هایی را کسب نمایند.

یکی از اهداف اصلی مبارزه دسترسی به کلیدهایی است که صندوق های پاداش را باز می کند. توکن بومی این بازی گالکسی کوین یا GCOIN نام دارد که برای خرید فایترها یا همان کارکترهای بازی، حرکات و یا قدرتهای خاص برای آنها،‌ ساختن سلاح های جدید و نیز آموزش دادن این فایترها استفاده می شود.

فایترها می توانند با مبارزه کسب درآمد نمایند و گیمرها قادر خواهند بود با خرید فایترهای قوی و یا ارتقای توانایی های فایترهای خود، کلکسیونی از فایترهای قدرتمند برای خود ایجاد کرده و شانس خود را برای کسب درآمد از این بازی بهبود بخشند.

با وجود اینکه توسعه این بازی هنوز کامل نشده است، محبوبیت آن بسیار بالا بوده و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. تا جایی که کل فرایند IDO برای فروش توکن های این بازی در کمتر از چند ساعت به پایان رسیده است.