برگزیده

ایستگاه کاری کامپیوتر چیست؟

به عنوان فردی که همیشه با رایانه شخصی کار می‌کردم، حتی در محیط‌های کاری، هرگز تجربه زیادی با ایستگاه‌های کاری نداشتم. اخیراً، من کنجکاو شده‌ام که آنها واقعاً چه هستند و چگونه با یک رایانه شخصی معمولی متفاوت هستند. در نهایت این باعث شد که کمی تحقیق کنم و می خواستم آنچه را که پیدا کردم به اشتراک بگذارم.

پس ورک استیشن کامپیوتر چیست؟ ورک استیشن کامپیوتری کامپیوتری است که به طور ویژه برای اهداف کاری طراحی شده است. ایستگاه های کاری معمولاً برای کاربردهای فنی، هنری یا علمی استفاده می شوند. گاهی اوقات ایستگاه های کاری که به یک شبکه محلی متصل می شوند، قدرتمندتر از رایانه های شخصی هستند، اما با هزینه بیشتری اجرا می شوند.

هر چند فقط یک بیانیه کلی برای پوشش دادن همه چیز در مورد آنها کافی نیست. بیایید کمی عمیق تر با ایستگاه های کاری کاوش کنیم!

نگاهی دقیق تر به ورک استیشن های کامپیوتری

ایستگاه های کاری تقریباً از زمانی که رایانه ها وجود داشته اند مورد استفاده بوده اند. در واقع کامپیوترها در ابتدا برای کاربردهای علمی و نظامی طراحی شدند. با اختراع ریزپردازنده، کامپیوترها از نظر اندازه کوچکتر شدند و در نتیجه کامپیوترهای ورک استیشن کاربرد عملی تری در زمینه های تجاری نیز داشتند.

اولین کامپیوترهای ورک استیشن واقعی تجاری سازی شده در دهه 1970 توسط شرکت هایی مانند زیراکس، تگزاس اینسترومنتز، لیسپ ماشین ها و سیمبلیکز پدیدار شدند. این رایانه‌ها شبکه‌ای بودند و روی عملکرد بالا تمرکز داشتند و در عین حال امکان استفاده تعاملی سنگین را فراهم می‌کردند.

این نوع کامپیوترها به شدت مورد توجه مشاغل متمرکز در همه زمینه های کاری قرار گرفتند، زیرا به کارمندان اجازه می دادند تا بهره وری را به شدت افزایش دهند. این روند در سراسر دهه 1970 رواج یافت، و در دهه 1980، رایانه های ورک استیشن یک تجارت در حال انفجار بودند.

در طول دهه 1980، کامپیوترهای ورک استیشن برای پاسخگویی به انواع نیازهای تخصصی در زمینه های مختلف منشعب شدند. برخی از آن‌ها به گونه‌ای پیکربندی می‌شوند که مجموعه‌ای از هارد دیسک‌های با کارایی بالا را برای ایجاد سرورهای شبکه مقرون‌به‌صرفه اجرا کنند. برخی دیگر بیشتر بر پیکربندی‌های چند CPU تمرکز می‌کنند تا بار برنامه‌های فشرده کار را مدیریت کنند. در حالی که برخی از آنها حتی با واحدهای پردازشگر گرافیکی پیشرفته (GPU) برای اهداف هنری، مدل‌سازی سه بعدی و گرافیک کامپیوتری ساخته و ارسال می‌شوند.

 

ایستگاه‌های کاری امروزه هنوز همان نقش‌هایی را ایفا می‌کنند که دهه‌ها پیش انجام می‌دادند. برای انجام وظایفی که یک کامپیوتر شخصی معمولی قادر به انجام آنها نیست، برای تخصص های خاص ساخته شده است. با این حال، خط بین ایستگاه های کاری و رایانه های شخصی شروع به محو شدن کرده است. تولید فن‌آوری با کارایی بالا برای رایانه‌های شخصی مصرف‌کننده استاندارد آسان‌تر می‌شود و در نتیجه، بسیاری از عوامل کلیدی که ورک استیشن را یک گام جلوتر در دنیای رایانه قرار می‌دهند، کاملاً منحصربه‌فرد نیستند. اگر می‌خواهید درباره رایانه‌های شخصی بیشتر بخوانید، در اینجا درباره آنها نوشتم و مقاله‌ای نوشتم.

در محیط کار مدرن، رایانه‌های ورک استیشن هنوز در برخی زمینه‌ها برجسته هستند، و این صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کارایی با هزینه‌های زیاد است. به این معنی که کامپیوترهای ورک استیشن در بسته بندی عملکرد و سرعت خام بسیار بیشتر در فضایی مشابه که یک کامپیوتر شخصی معمولی است، تخصص دارند. با این حال، این قیمت بالاتری دارد و مصرف کننده معمولی را به تعویق می اندازد.

با این حال، مشاغل متفاوت عمل می کنند. “زمان پول است” یک جمله بسیار درست برای محیط های محل کار است. برای این منظور، بسیاری از کسب و کارها راضی هستند که پول بیشتری را در رایانه های ورک استیشن سرمایه گذاری کنند تا بهره وری را افزایش دهند. سرمایه گذاری آنها در این ایستگاه های کاری با افزایش سود آنها در دوره های زمانی طولانی نتیجه می دهد.

هدف از ایستگاه های کاری رایانه چیست؟

ایستگاه های کاری بسیار شبیه رایانه های شخصی معمولی روزمره هستند. آنها یکسان عمل می کنند و بسیار مشابه ساخته می شوند. با این حال، هدف آنها کمی مشخص تر است. برخلاف یک کامپیوتر معمولی، کامپیوترهای ورک استیشن طوری طراحی شده اند که تحت فشار بسیار بیشتری کار کنند.

این رایانه‌های تخصصی می‌توانند نقش‌های مختلفی را ایفا کنند، اما چند مورد اصلی وجود دارد که واقعاً برجسته هستند:

ورک استیشن سرور – اینها کامپیوترهایی هستند که برای کارکردن مانند یک سرور ساخته و طراحی شده اند. آنها معمولاً حاوی مقدار زیادی هارد دیسک های ذخیره سازی هستند و به ارائه اطلاعات به رایانه های دیگر متصل به شبکه اختصاص داده شده اند. بسیاری از مشاغل تجاری از این ایستگاه های کاری استفاده خواهند کرد.

ورک استیشن گرافیک کامپیوتری – این رایانه ها برای انجام برخی از برنامه ها و وظایف گرافیکی که در دنیای فناوری بسیار سخت است، مجهز شده اند. آنها معمولاً با آرایه ای از واحدهای پردازش گرافیکی مرتبط (GPU) ارائه می شوند که پیشرفته هستند. این ایستگاه های کاری توسط طراحان بازی استفاده می شود.

ورک استیشن علوم کاربردی – این رایانه ها برای رسیدگی به وظایف و برنامه هایی ساخته شده اند که به مقدار زیادی قدرت پردازش نیاز دارند. این نوع کامپیوترها را در آزمایشگاه‌های سراسر جهان خواهید یافت که محاسبات شدیدی انجام می‌دهند یا در اجرای شبیه‌سازی‌ها یا آزمایش‌ها کمک می‌کنند. ایستگاه‌های کاری در این زمینه‌ها معمولاً دارای چندین واحد پردازش مرکزی (CPU) هستند تا بتوانند با تقاضای عملکردی که بر روی آنها گذاشته می‌شود، همگام شوند.

بخوانید :   درمان وزوزگوش

اینها تنها چند نمونه بزرگ از ایستگاه های کاری کامپیوتر هستند. انواع مختلفی وجود دارد که از تنوعی از ذخیره سازی داده بالا، پردازش گرافیکی سنگین یا ویژگی های پردازش کامپیوتری شدید استفاده می کنند. مانند هر کامپیوتر دیگری، زیبایی ایستگاه های کاری این است که می توان آنها را با مشخصات دقیق مورد نیاز شرکت یا کسب و کار سفارش دهنده ساخت!

ویژگی های یک ورک استیشن کامپیوتری

رایانه های ورک استیشن چیزهای زیادی دارند که آنها را متمایز می کند. برخی از آنها احتمالاً از نظر بصری کاملاً قابل تشخیص هستند، در حالی که سایر ویژگی ها به شکل اجزای داخلی ظاهر می شوند.

آنچه ایستگاه های کاری را منحصر به فرد می کند عبارتند از:

مانیتورهای چندگانه – اگرچه همیشه برای رایانه های ورک استیشن لازم نیست، آنهایی که به نظارت بر چندین چیز در یک زمان اختصاص داده شده اند، معمولاً چندین مانیتور را برای یک سیستم ترکیب می کنند.

شبکه محلی – بسیاری از مشاغل و فضاهای اداری به طور خاص دارای رایانه های زیادی هستند تا از طریق یک سرور به یکدیگر متصل شوند. به این شبکه محلی یا LAN می گویند. رایانه‌هایی که روی شبکه‌های محلی راه‌اندازی شده‌اند، داده‌ها را از طریق سرور به اشتراک می‌گذارند و می‌توان آنها را بدون از دست دادن اطلاعات، به داخل و خارج کرد.

میزهای سازماندهی شده و اختصاصی – چیزی که اغلب برای ایستگاه های کاری نادیده گرفته می شود، نیاز به یک میز اختصاصی برای ورک استیشن است. صرف نظر از این که فقط برای یک مانیتور باشد یا تعداد زیادی. یک میز مناسب که به خوبی سازماندهی شده باشد برای اینکه یک ورک استیشن تا حد امکان بهره وری داشته باشد ضروری است.

CPU های متعدد – ایستگاه های کاری معمولاً بیش از یک پردازنده در خود دارند. این به دلیل تقاضای بالای عملکرد مورد نیاز از خود رایانه است. برای اجرای صحیح تمامی وظایف مورد نیاز از آن به بیش از یک پردازنده نیاز دارد.

پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته – بسیاری از رایانه‌های ورک استیشن حداقل از یک پردازنده گرافیکی برتر استفاده می‌کنند. دلیل این امر این است که بسیاری از ایستگاه های کاری برای اجرای برنامه هایی که شامل گرافیک کامپیوتری هستند مورد نیاز است و حتی اگر این کار را انجام ندهند، خود GPU می تواند به تحمل بخشی از بار CPU نیز کمک کند.

ECC RAM – روشی کوتاه برای گفتن Error Correcting Code RAM. بسیاری از ایستگاه های کاری، به ویژه آنهایی که برای انجام وظایف یک سرور ساخته شده اند، دارای رم ECC هستند. این RAM به طور خاص برای تصحیح خطاهای احتمالی در داده هایی که دریافت می کند طراحی شده است که در سیستمی که برای کار مداوم بدون استراحت طراحی شده است بسیار مفید است.

تفاوت بین ورک استیشن و رایانه های شخصی

جدای از ویژگی های خاصی که قبلاً در مورد ایستگاه های کاری ذکر شد، مواردی وجود دارد که آنها را از رایانه های شخصی مصرف کننده معمولی متمایز می کند.

عملکرد – کامپیوترهای ورک استیشن نسبت به کامپیوترهای خانگی معمولی قدرتمندتر هستند. آنها با قدرت در ذهن ساخته شده اند. با چندین CPU، GPU یا هارد دیسک، ایستگاه‌های کاری معمولاً قادر به انجام وظایفی هستند که از یک رایانه معمولی به آنها داده می‌شود.

قابلیت اطمینان – هنگامی که یک کامپیوتر ورک استیشن ساخته می شود، با ایده قابل اعتماد بودن در ذهن ایجاد می شود. این رایانه ها اغلب هر روز بدون وقفه کار می کنند. گاهی اوقات آنها هرگز خارج از قطع برق خاموش نمی شوند. در نتیجه، رایانه‌های ورک استیشن برای کار در این شرایط سخت طراحی شده‌اند و نسبت به رایانه‌های خانگی خود بسیار قابل اعتمادتر هستند.

هزینه – بزرگترین تفاوت بین رایانه شخصی و ورک استیشن در محدوده قیمت آنها است. از آنجایی که ایستگاه های کاری با هدف صرفه جویی در زمان در طول سال ها خریداری می شوند، با عملکرد و قابلیت اطمینان بیش از حد ساخته شده اند. در نتیجه، غیرقابل انکار است که یک رایانه ورک استیشن از یک رایانه شخصی هزینه بسیار بیشتری دارد.

کارآمدی (نتیجه گیری)

ایستگاه‌های کاری موضوع جالبی برای من هستند زیرا معمولاً نسخه‌های قوی‌تری از رایانه‌هایی دارند که ما در خانه استفاده می‌کنیم. برای یک علاقه‌مند به کامپیوتر، فکر کردن به این نوع سیستم‌های قدرتمند بسیار جذاب است. از آنجایی که خودتان کمی بیشتر در مورد آنها می دانید، امیدواریم که بتوانید جذابیت یک کامپیوتر ورک استیشن را ببینید!

 

اگر نظری درباره سؤال دارید، در زیر آن را بنویسید و من مطمئناً مستقیماً به آنها پاسخ خواهم داد!