Trello؛ اپلیکیشنی برای سر و سامان دادن به همه کارها

Trello؛ اپلیکیشنی برای سر و سامان دادن به همه کارها

تا حالا شده که بخواین پروژه ای گروهی رو از راه دور مدیریت کنین؟ اگه تجربه اونو داشتین حتما به سختیای این کار فهمیدین. تعیین اهداف پروژه، کارایی که باید انجام شن، تقسیم مسئولیت بین اعضا و پیگیری روند کار، مخصوصا وقتی همکارانتون پیشتون نیستن از راه کنفرانسای تلفنی یا ایمیل بسیار مشکله. واسه اینکه با این مشکلات روبرو نشید، دوباره اپلیکیشنا به کمک تون اومده ان تا مشکل گشای شما باشن. در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشین تا به بررسی یکی از بهترین اپلیکیشنای سازماندهی کارا بپردازیم:

Trello یه از بهترین وسیله ها واسه مدیریت و سازماندهی کارا، خصوصا پروژه های گروهیه. این اپلیکیشن در واقع مثل یه تخته وایت برد مجازی عمل می کنه. به عبارت ساده تر، شما می تونین روی این تخته وایت برد اهداف پروژه رو بنویسین، مسئولیتای هر کدوم از اعضا رو مشخص کرده و همزمان ببینین که چه کارایی در حال انجام شدن هستن.  این قابلیتا باعث شده که ترلو از یه سازمان دهنده کارای روزمره بالاتر رفته و به یکی از کارآمدترین اپلیکیشنا واسه مدیران ادارات و مسئولین پروژه ها تبدیل شه.

اگه واسه اولین باره که با ترلو کار می کنین، ممکنه در اول کمی پیچیده به نظر برسه. اما پس از یه مدت کار، به کار گیری اون براتون راحت تر می شه. در ترلو شما میتونین یه بُرد مجازی با موضوعی مشخص بسازین. در هر بُرد هم می تونین تعدادی کارت اضافه کنین. به طور مثال اگه می خواید که یه پروژه درسی گروهی رو به انجام برسونین، بُرد جدیدی رو با عنوان "پروژه درسی" می کنین و از دوستانتون ( در لیست مخاطبین یا ایمیل ) واسه شرکت در اونا دعوت می کنین. بعد کارتی رو با عنوان اهداف پروژه درست کرده و موضوعات مورد نظرتون رو در اون می نویسید. بعد می تونین بخشایی با عنوان "در حال انجام" و "تکمیل شده" هم بسازین تا در صورت انجام گرفتن هر کار، با اشاره انگشت اونو به  بخشای دیگه منتقل کنین. در این صورت، همه افراد شرکت کننده در اون بُرد باخبر می شن که کارتون با موفقیت صورت پذیرفته است.

واسه هر کارت گزینه های مختلفی در نظر گرفته شده. به غیر از نوشتن متن، می تونین در کارتا عکس گذاشته، فایلی رو از راه گوگل درایو در اون آپلود کنین، واسه انجام اون وقت تعیین کرده و پای هر کدوم نظر بذارین. امکان گذاشتن تگ واسه هر کارت هم توانایی خوبی بوده که سازندگان اپلیکیشن به اون اضافه کردن. با به کار گیری تگ، جستجوی کارتا و نظم بخشیدن به اونا بسیار آسون شده.

نکته مثبت در به کار گیری ترلو اینه که شما به عنوان مدیر پروژه، از راه منوی Notifications دقیقا باخبر هستین که چه کارایی در همون لحظه در حال انجام و چه اموری تکمیل شدن، و از این روش سازماندهی کار براتون بسیار آسون می شه.

اینم بگیم با این که ترلو بیشتر واسه مدیریت کارای گروهی ساخته شده، اما در صورت نیاز می تونین از اون واسه سازماندهی کارای شخصی ترتان هم دست به کار شین. مثلا واسه سفر پیش روتون برنامه ریزی کرده یا مراحل پخت یه غذا رو با کمکش دنبال کنین. این اپلیکیشن کاربردی واسه کلیه سیستمای عامل، به صورت رایگان قابل دانلوده. جالبه بدونین در نسخه اندروید ترلو امکانی جفت و جور شده تا دستورات صوتی خود رو از راه ساعتای اندرویدی مثل سونی واچ به اون منتقل کنین تا تجربه راحت تر و لذت بخش تری از این اپلیکیشن داشته باشین.

پیشنهاد می کنیم اگه خواهان مدیریت بهتر کارای گروهی هستین، اصلا ترلو رو از دست ندین.

Trello

  • Trello
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: Trello
  • سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز ۸
  • حجم: ۲۴ / ۱۴٫۵ / ۳ مگابایت

دانلود

کافه بازار

ویندوز ۸

 

مدیر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *