برگزیده

بهترین سایت های فریلنسر ایرانی

بهترین سایت های فریلنسری ایرانی کدامند؟

تاریخچه واژه فریلنسر

یک رمان نویس مشهور به نام والتر اسکات در یکی از معروف ترین رمان هایش به نام آیوانهو بارها و بارها از کلمه فریلنسر استفاده کرد. در واقع این کلمه به معنی جنگجویان و بی رحمی است که در قرون وسطی زندگی می کردند و نسبت به خاندان اشرافی بی اعتنا بوده و هیچ تعهدی به آن ها نمی دادند. بسیاری دیگر از نویسندگان مشهور از این کلمه در کتاب های شان استفاده کردند، مانند توماس آن براون. پس از انتشار این کتاب ها لغتنامه انگلیسی آکسفور از کلمه فریلنسر در دسته بندی های صفت و قید استفاده کرد. در انگلستان از این لغت در زمینه های ادبی و علمی استفاده می کنند. بر اساس گفته های بسیاری از کارشناسان ادبی، واژه فریلنسر ریشه در حوزه های فرهنگی دارد. پس با تمامی این تفاسیر هر کسی که در زمینه نویسندگی، موسیقی، مهارت های نرم افزاری و طراحی و بازاریابی و تولید محتوا فعالیت می کند، جزء فریلنسرها به شمار رفته که در میان همه این مهارت ها، معمولا تولید محتوا و طراحی و ترجمه این واژه را بیشتر از سایر حرفه ها از آن خود کرده اند. به طور کلی فریلنسر با توجه به معنای که دارد، بیشتر به کسانی گفته می شود که نویسنده هستند و یا در حوزه های هنری فعالیت داشته و به یک حامی یا اسپانسر نیاز دارند تا از آثار شان حمایت کند. بسیاری از مردم فریلنسرها را با پیمانکارها اشتباه می گیرند که باید بگوییم این دو کاملا از هم جدا هستند، چراکه پیمانکارها معمولا از قبل زیر نظر یک سازمان یا شرکت قرار می گیرند اما فریلنسرنه و به همین دلیل است که به آن ها آزادکار هم می گویند.

فریلنسر کیست؟

فریلنسر (Freelancer) شخصی است که فارغ از تعهد نسبت به اداره، شرکت یا هر سازمانی در زمینه کسب و کار خود به صورت دورکاری و حرفه ای فعالیت های لازم را برای ارگان های مختلف انجام داده و بسته به پروژه هایی که قبول می کند می تواند کارفرمای خود را انتخاب نماید. برخلاف روش های سنتی که در سال های گذشته برای انجام کارها، ارائه سرویس ها و خدمات مختلف صورت می گرفت که شخص حتما باید در مکان خاصی مشغول به کار می شد و تابع یک کارفرما خاص بود، امروزه به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی دیگر نیازی به ملزم کردن شخص به پایبند بودن به روش های سنتی وجود ندارد. نحوه کار فریلنسرها در نوع خود جذاب و جالب است زیرا آن ها می توانند به راحتی در منزل خود بنشینند یا در حین مسافرت با قطار و هواپیما به راحتی به کسب درآمد بپردازند بدون این که سرما، گرما و هزینه خاصی را برای رفت و آمد متحمل شوند.

اگر شما یک فریلنسر (دور کاری) حرفه ای شوید سطح درآمدتان حتی از چندین کارمند در یک شرکت یا اداره نیز بیشتر خواهد شد. این گفته را کسانی در حوزه هک، بورس، ثبت اطلاعات و گزارش و کسانی که در تولید محتوا کار می کنند به سادگی متوجه شده و آن را درک می کنند. امروزه کسب و کارهای اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ ها به قدری در کار و تجارت الکترونیک خود پیشرفت کرده اند که این مدل از بیزینس را در دنیا به همگان ثابت نمودند و درآمد فوق العاده ای را از این طریق کسب می کنند. برای درک بیشتر این مسئله می توانید بازار بورس شرکت هایی که در زمینه تکنولوژی و آی تی در ایران فعال هستند را با بازار بورس خودرو، دارو و مواد غذایی مقایسه کنید.

تعداد دورکاران یا همان فریلنسرها مدام در حال افزایش است. این که شما در چه رشته ای تحصیل کرده اید یا چه حرفه ای مهارت دارید مهم نیست اگر در زمینه هایی مانند تدریس زبان کره ای، طراحی نقشه، تایپ، ترجمه، فتوشاپ و یا هر حرفه دیگری فعالیت دارید به راحتی می توانید در منزل خود نشسته و به کسب درآمد بپردازید. اشخاص زیادی در نقاط مختلف دنیا هستند که به مهارت شما نیاز دارند. چون خیلی ها اصلا خبر ندارند که شما در چه کاری حرفه ای هستید و چه هزینه ای را دریافت می کنید پس لازم است محیطی فراهم باشد تا بتوانید به عنوان فریلنسر کار کنید.

در همین راستا چندی پیش یکی از دوستانی که در یکی از شهرستان های استان کرمان زندگی می کرد که در زمینه زبان انگلیسی تخصصی مهارت زیادی داشت و از همین طریق با استفاده از برنامه اسکایپ به تدریس اینترنتی زبان به دانش جویان لندن و منچستر مشغول شده بود، در همان مدت هزینه ای برابر با پنج سال تدریس در ایران را دریافت کرد آن هم به پوند انگلیس!

سایت های فریلسنر ایرانی چه اهدافی را دنبال می کنند؟

قبل از آن که این سایت ها برای فریلنسرها طراحی شود برقراری ارتباط میان کارفرما و دورکار مشکل بود. چرا که افراد متخصص نمی دانستند کدام شرکت ها به آن ها نیاز دارند و شرکت ها نیز نمی توانستند به راحتی نیروی مورد نیاز را جذب کنند.
با این حال نتیجه می گیریم سایت های فریلنسری برای برقراری ارتباطی سریع و ساده میان شرکت ها و دورکاها تاسیس شده اند، علاوه بر این مورد از لحاظ دریافت حقوق نیز فضای امنی برای طرفین پدید می آید.

بهترین سایت های فریلنسری ایران

در این مقاله هدف مان این است که شما را با معنای دقیق فریلنسر و تمام جزییات آن آشنا کنیم تا بدانید چطور می توانید در این زمینه فعالیت کرده و موفق شوید. در انتها نیز به معرفی سایت های فریلنسری کشور خواهیم پرداخت.

فریلنسینگ به این معناست که شما در هر زمینه ای که تخصص کافی را داشته باشید می توانید به صورت دورکاری فعالیت کنید. فریلنسر شخصی است که رئیس خودش است و هزینه ها و نوع کارش را خودش تعیین می کند در واقع از کسی دستور نمی گیرد.

بخوانید :   دلایل کلیدی برای خرید فالوور اینستاگرام

مزایایی دورکاری برای فربلنسرها:

  • شما رئیس خودتان هستید و هیچ کس برای انجام کار روی سر شما نمی ایستد و دستور نمی دهد.
  • برای کار کردن نیازی ندارید تا وارد مکان خاصی مانند اداره یا شرکت شوید بلکه می توانید در خانه خود مشغول به فعالیت شوید.
  • شما حق دارید کارفرما را خودتان انتخاب کنید.
  • باید حرفه ای باشید تا پیشنهادات بهتری داشته باشید.
  • ساعت کار دست خودتان است.
  • درآمد شما بستگی به پروژه ای دارد که خودتان انتخاب می کنید و تعداد ساعاتی که می خواهید کار کنید.
  • جدید ترین مهارت ها را می آموزید.
  • انعطاف پذیری بالا برای کار.
  • دیگر خبری از هزینه های رفت و آمد به محل کار نیست و شما می توانید خیلی راحت بر روی کانپه لم داده و کار کنید!
  • دیگر درگیر استرس ها و موانعی که در همه محیط های کاری وجود دارد نخواهید شد.

معایب دورکاری برای فریلنسرها:

  • تمامی کارهای یک پروژه از صفر تا صد بر عهده خودتان است.
  • در ابتدا شاید کمی سخت باشد که بخواهید فقط از همین طریق در آمد داشته باشید.
  • ممکن است تا چند روز هیچ کاری برای انجام دادن نداشته باشید.
  • بیمه ندارید و بازنشسته نمی شوید.
  • حقوق ثابتی نخواهید داشت!
  • ممکن است زندگی کاری و زندگی شخصی تان تا حدودی با یکدیگر درگیر شوند، زیرا شما مانند کارمندهای یک اداره نمی توانید در ساعات مشخصی بیرون از خانه کار کنید!
  • در آمدتان متغیر است.
  • احتمال اینکه گاهی اوقات احساس تنهایی و انزوا کنید وجود دارد، چراکه کمتر با اجتماع  در ارتباط خواهید بود.
  • ممکن است که خانواده تان شما را درک نکنند! چراکه کار کردن در خانه برای شان جا نیفتاده و هر لحظه ای که شما مشغول کار هستید، یک چیزی می خواهند.
  • به دلیل اینکه شما مستقیما با کارفرمای خود در ارتباط نیستید، ممکن است گاهی اوقات در متن پیام ها و در حین صحبت در پشت تلفن با لحنی حرف بزنید که سوء تفاهم ایجاد کند!

چگونه می توان معایب دورکاری را کاهش داد؟

ممکن است پس از خواندن معایب دورکاری، از شروع چنین شغل هایی نا امید شوید! اما باید بگوییم که هر چیزی در این دنیا چاره ای دارد و شما هم می توانید با به کار گیری برخی از روش ها جلوی چنین مشکلاتی را بگیرید.

در وهله اول این کارفرمایان هستند که می توانند به فریلنسرهای خود کمک کنند. برای مثال می توانند ارتباطی خارج از سازمان کاری برای فریلسنرهای شان ایجاد کرده و به درد و دل ها و مشکلاتی که برای شان پیش آمده گوش دهند. با توجه به نام دورکاری، مصلما فاصله مسافتی میان کارمندن و کارفرماها بسیار زیاد است! اما اگر نزدیک باشند، می تواند خارج از محیط کاری یک قرار دوستانه گذاشت و به صورت دسته جمعی به پیک نیک بروند و یک روز کامل را با یکدیگر بگذرانند تا نه تنها با یک دیگر بهتر آشنا شوند، بلکه فریلنسرها هم از انزوا در بیایند. این روابط دوستانه و خارج از محیط کاری، اگر منطقی و محترمانه باشد و هیچ زیانی برای کسی نداشته باشد، باعث می شود که تمامی دورکاران خودشان را جزئی از یک جمع دوستانه و صمیمی بدانند. یکی از دانشکده های معروف آمریکایی تحقیقتات گسترده ای بر روی مزایا و معایب دورکاری انجام داده است و پس از آن اعلام کرد که، بهتر است کارفرمایان پیش از اینکه کارمندان دورکار شان را استخدام نمایند، کاملا از شرایط و موقعیت آن ها برای دورکاری اطلاع داشته باشند تا کارمندان کمتر دچار آسیب ها و معایب این شغل شوند.

مزایای دورکاری برای کارفرمایان:

  • به راحتی می توانند از میان صدها فریلنسر با پیشنهادهای مالی مختلف یک نفر را انتخاب کنند.
  • به دلیل رقابت زیاد فریلنسر ممکن است مبلغ پایینی به شما پیشنهاد دهد.
  • می توانید فقط برای یک پروژه خاص از فریلنسرها استفاده کنید و نیازی به حقوق ثابت ماهیانه نیست.
  • کار را به فریلنسر سپرده و روی مسائل مهم تر متمرکز می شوند.
  • دغدغه ای برای استخدام فریلسنر نخواهند داشت و به راحتی می توانند با انتشار یک آگهی در سایت های مرتبط، نیروهای زیای پیدا کنند.

معایب دورکاری برای کارفرمایان:

  • در عقد قرارداد باید دقت لازم اعمال شود و تعهد کافی از فریلنسر گرفته شود.

مهمترین نکات برای موفقیت یک فریلنسر

به دلیل اینکه شما به عنوان یک دورکار یا فریلنسر به دور از حضور کارفرما کار می کنید، بهتر است که کارهای تان را در نهایت دقت انجام دهید، چراکه اگر کار شما توسط کارفرما تایید نشود، مجبور می شوید باز هم کار را از اول انجام دهید. با این کار توجه کارفرما را جلب می کنید و درآمدتان نیز بیشتر می شود. پروفایل مناسبی برای خود طراحی کرده و عکس خودتان را در آن بارگذاری کنید. همواره خوش قول و پایبند به تعهدات باشید. یک روزمه مناسب طراحی کرده و آن را در پروفایل تان قرار دهید. از سایت های معروف و معتبر استفاده کنید تا هم مبالغ بالاتری به شما پیشنهاد شود هم افراد بیشتری به شما کارشان را بسپارند.

شما در رشته ها و حرفه های مختلفی می توانید دورکاری کنید. در ایران برای حرفه های زیر بیشترین کار وجود دارد:

  • برنامه نویسی و طراحی  و پیاده سازی سایت
  • برنامه نویسی موبایل
  • گرافیک و طراحی بنرهای تبلیغاتی
  • مارکتینگ
  • ترجمه متون
  • مقاله و تحقیق
  • فتوشاپ
  • تایپ و ویراستار

در این مقاله قصد داریم به تحلیل و معرفی بهترین سایت های فریلنسر ایران در سال ۹۸ بپردازیم.

برای ادامه مطلب به سایت اصلی مراجعه کنید.