برگزیده

عکاسی صنعتی با خدمات حرفه ای در استودیو مانی

عکاسی صنعتی نیز مثل بسیاری از حرفه های موجود در این جهان، نکات و قوانینی مهم و یا به عبارت “فوت کوزه گری” دارد. اگر میخواهید عکس صنعتی و یا عکس تبلیغاتی شما بهترین خروجی ونتیجه را داشته باشد این مقاله و نکات آن را فراموش نکنید. ممکن است فکر کنید، ما با مطرح کردن این نکات و در دسترس عموم قرار گرفتن این نکات، راه را برای سایر رقبای خود باز کرده ایم امّا، خیر اینگونه نیست. 2 دلیل برای این موضوع وجود دارد که در پایان این مقاله آنها را بررسی خواهیم کرد.

به هر حال مجموعه ی مانی استدیو با نمونه کارهای متفاوت و بی نظیر در رابطه با عکاسی صنعتی (همانطور که در صفحه عکاسی صنعتی مانی استدیو قابل مشاهده است) به جرات یک قدم از نظر تجربه، در مقایسه با رقبای خود پیش تر بوده که این موضوع صرفا یک گفته نیست، بلکه تعدد حوزه های عکاسی شده به روش صنعتی توسط مانی استدیو گویای این مطلب است.

لازم به ذکر است که این مطالب به نقل از ویدئوهای موجود در صفحه عکاسی صنعتی و از زبان سرپرست آتلیه عکاسی این مجموعه بوده که هم در سایت  مانی و هم در رسانه ی آپارات قابل مشاهده است.

نکات مهم و تاثیرگذار در عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی نوعی از عکاسی است که روی فروش محصول مورد نظر شما تمرکز می کند. هدف از عکاسی صنعتی ثبت عکس در بهترین حالت نوردهی و از بهترین زاویه است که باعث می شود جزئیات به بهترین شکل به نمایش دربیاید. این نوع عکاسی عمومیت بیشتری نسبت به عکاسی تبلیغاتی دارد. عکاسی تبلیغاتی جذابیت بیشتری نسبت به عکاسی صنعتی داشته و همان عکس هایی است که در جلد مجلات و بیلبوردها به نمایش می آید.

عکاسی تبلیغاتی 2 مدل دکوراتیو و فتومونتاژ دارد. عکاسی دکوراتیو دارای چیدمان، قاب بندی، عمق میدان، ترکیب بندی، نشانه و پس زمینه است و برای اجرای یک ایده و ثبت آن انجام می گیرد. مثلا اگر قصد تبلیغ برای یک کاسه چینی به روش دکوراتیو را داریم، در ابتدا باید داخل کاسه پراز مواد غذایی جذاب مثل یک سالاد و یا سوپ وسوسه کننده باشد. سپس باید از اکسسوری های مختلف مثل کارد، چنگال، یک گلدان کوچک و زیبا، یک لیوان نوشیدنی و… در کنار این کاسه استفاده کرد. سپس با چیدن درست این موارد کنار هم و تنظیم عمق میدان بهترین عکس دکوراتیو را گرفت.

عکس فتومونتاژ، ترکیب 2 یا چند عکس با هم در رایانه است. مثلا همان سوژه عکاسی قبل (همان کاسه) را به صورت جداگانه از زاویه ی درست با عمق میدان مناسب عکاسی کرده و سپس در دکوری که به صورت عکس از قبل عکاسی شده است، قرار گرفته و عکس فتومونتاژ تبلیغاتی ما را تشکیل می دهد.

با توضیحات ارائه شده عکاسی تبلیغاتی بسیار جذاب تر از عکاسی صنعتی است و به همین دلیل درخواست های موجود برای عکاسی تبلیغاتی روز به روز بیشتر از قبل می شود

8 نکته اصلی در عکاسی صنعتی

  1. از پس زمینه شلوغ استفاده نکنید. از زاویای مختلف از محصولاتان عکس بگیرید مانند پرسپکتیو، مقابل، اوورشات و….
  2. نورپردازی را در عکاسی صنعتی دقیق انجام دهید تا جزئیات بیشتر و بهتر از هر روش دیگر عکاسی به چشم شما و مخاطبتان بیاید.
  3. از وایت بالانس یا تراز سفید استفاده کرده و به درستی آن را تنظیم کنید، تا عکس و محصول در یک رنگ بوده و خروجی ارائه شده تفاوت رنگی (حتی در کمترین حالت ممکن) را نداشته باشد.
  4. از فوکوس بی جاخوداری کنید، زیرا تجربه نشان داده است که فوکوس بی جا، تاثیر منفی در عکاسی (به خصوص عکاسی از محصولات) دارد. ضمنا فوکوس روی تمامی نقاط مهم محصول (یا سوژه)، یعنی نقاطی که باید دیده شود را فراموش نکنید.
  5. استفاده از نور منصوعی در خروجی کار است. به عبارت دیگر، اگر شرایط استفاده از نور طبیعی را داشتید، هم حتی از نور منصوعی کمک بگیرد تا بتوانید نحوه تابیدن نور به قسمت های پراهمیت را برنامه ریزی کنید.
  6. استفاده از لنز مناسب نیز براساس تجربه موجود بسیار مهم است. به عنوان استفاده از لنز ماکرو در عکاسی از جواهرات مهم است، اما برای عکاسی از کارخانه (نمایش بزرگی و وسعت محیطی) لنزی دیگر باید استفاده شود
  7. قرار دادن لوگو (در صورت نیاز بودن و وجود لوگو) در بهترین جا، مخصوصا وسط تصویر، خروجی بهتری خواهد داشت.
  8. حفظ ترکیب بندی را در عکاسی را نباید فراموش کرد.
بخوانید :   هزینه ایمپلنت دندان سال 1400 در تهران

تجهیزات موردنیاز برای عکاسی صنعتی

1. دوربین و لنزها

دوربین های اس ال ار از برندهای سونی نیکون و کنون و… که وضوح بالایی داشته باشند، گزینه های خوبی برای پیش برد این کار هستند. برای انتخاب لنز نیز باید به وجود دیافراگم باز، شارپنس بالا و متغییر بودن فالصه کانونی لنز اشاره کرد که در خروجی عکاسی صنعتی بسیار تاثیرگذار است.

2. تجهیزات نورپردازی

وجود حداقل 2 شاخه فلاش استودیو قوی بسیار مهم و حیاتی است. از سایر ابزار مهم و ضروری در نورپردازی عکاسی صنعتی باید به اسنوت، کاسه های استاندارد، رفلکتور، سافت باکس، میزنور، خیمه یا چادر نوری اشاره کرد.

3.سه پایه

به دلیل امکان ایجاد تفاوت های محسوس در زاویه عکسبردای، بخصوص عکسبردای از محصولات فروشگاهی، وجود 3پایه عکاسی در عکس های صنعتی بسیار مهم است.

4. سیستم های کامپیوتری

بعد از ثبت عکس ها با استفاده از تجهیزات بالا، باید به سراغ رایانه های قوی رفت. یک کامپیوتر قوی در زمینه عکاسی صنعتی باید کارت گرافیکی پرقدرت، پردازنده قوی، میزان  رم بالا و حافظه هارد بهتر (ترجیحا اس اس دی) باشد.

5.استفاده به جا از نرم افزارهای کامپیوتری

رفع نواقص کوچک با استفاده از نرم افزارهای موجود بعد از عکاسی، یکی از دلایل مهم کاربرد این نرم افزارها است. به کارگیری محصولات شرکت Adobe مثل نرم افزار photoshop، lightroom و camer raw باعث بهتر شدن خروجی عکاسی صنعتی می شود.

برای تمامی موضوعات و اطلاعات ذکر شده، ویدئویی تهیه و منتشر شده است که در صفحه عکاسی صنعتی مانی استدیو قابل مشاهده است.

اما دلیل انتشار این متن به این صورت است که، حتی اگر رقبای ما در عکاسی صنعتی حرفه ای، از این اطلاعات و دانش بخواند برای رقابت با ما استفاده کنند، عکاسان مانی استدیو یک فوت کوزه گری به نام تجربه دارند (که غیرقابل انتقال بوده) و برگ برنده مجموعه ی studiomani.ir در این زمینه است. ضمنا اگر انتشار این اطلاعات به افزایش رقابت و بیشتر شدن آگاهی متقاضی عکاسی صنعتی برای داشتن بهترین عکس ها خواهد شد، پس ما با انتشار این مطلب، بهترین خدمت را (قبل از ارائه عکاسی صنعتی) به متقاضیان استفاده از این حرفه کرده ایم.