پایان نامه درباره وب سایت و ورزش//ورزش و فناوری اطلاعات

دانلود پایان نامه

ورزش و فناوری اطلاعات:

ورزش یکی از فعالیت­های رو به رشد در جهان می­باشد که افراد زیادی را در خود درگیر کرده است. جمعیت­های مختلف از محصولات و تولیدات ورزش استفاده می­کنند. از سطوح پایین­تر گرفته تا سطوح قهرمانی در این صنعت بزرگ درگیر هستند. رشد و حرفه­ای سازی ورزش شامل تغییرات زیادی در مصرف، تولید و مدیریت رویداد­های ورزشی و سازمان­ها در تمام سطوح می­شود که بدون استفاده از رایانه امکانپذیر نیست (هوي و همكاران، 2012). و پدیده تربیت بدنی و ورزش به عنوان یک واقعیت در ساختار جوامع مختلف بشری وجود داشته و با شتاب هر چه بیشتر در حال رشد، توسعه و تکامل می­باشد و ورزش به عنوان یک رکن جامعه با دارا بودن زمینه­های متنوع و حساس فرهنگی، اجتماعی، تربیتی، اخلاقی، سیاسی، اقتصادی می­تواند نقش­های متنوع و گوناگونی را با تمسک به ابزار­های ویژه خود در عرصه­های مهم و در بسیاری مواقع حیثیتی که با لیاقت­ها و شایستگی­ها و ارزش­های ملی و اعتقادی جامعه در پیوند می­باشد، ایفاء کند. فن­آوری می­تواند نقش مهمی در فراهم کردن اطلاعات مفید با سرعت بیشتر برای ورزش داشته باشد (رئيسي نژاد، 1389). نقش فن­آوری اطلاعات در آموزش مدرن و پیشرفته به میزان زیادی افزایش یافته ولی مقاومت در برابر تغییر به میزان قابل ملاحظه­ای در سطح بالایی باقی مانده است، در حالیکه آموزش و یادگیری با استفاده از تکنولوژی، اهمیت قابل ملاحظه­ای پیدا کرده است (رحماني، 1391). تعاریف زیادی برای ورزش در نظر گرفته شده است که تمامی این تعاریف به حرکات جسمانی که توسط اندام فرد انجام می­شود و با این حرکات انرژی نیز مصرف می­شود (خان و همكاران، 2012).

در سال­های اخیر فن­آوری­های اطلاعات و ارتباطات اهمیت روزافزونی در تربیت بدنی و علوم ورزشی یافته است و به جزءِ جدایی ناپذیر برنامه درسی و آموزش و نیز کار هر روزه معلمان، مربیان ورزش و مدیران ورزشی تبدیل شده است (كواك، 2003). با توجه به نظری و عملی بودن دروس رشته تربیت بدنی در مقاطع مختلف، این رشته نیازمند بهره­گیری از فن­آوری اطلاعات و همگام شدن با این تغییرات در امر آموزش تربیت بدنی و علوم ورزشی است (نقوي و همكاران، 1390). از سوی دیگر با توجه به ماهیت رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی و بین رشته­ای بودن آن، نیاز به کسب اطلاعات و ارتباطات از سایر رشته­ها و مراکز علمی و پژوهشی امری بسیار محسوس است. به کارگیری فن­آوری نوین در انجام تحقیقات علمی به نحو مؤثری می­تواند جریان تولید علم و سرعت انتقال آن را تسریع نماید. در این میان دانشکده­های تربیت بدنی و علوم ورزشی در تقویت ریشه­ای فن­آوری اطلاعات و استمرار بخشیدن به تربیت نیروی انسانی متخصص، نقش کلیدی دارند. دانشگاه­ها و مراکز علمی می­کوشند با بهره گیری از فن­آوری روز راهکار­هایی جهت بهبود کمی و کیفی آموزش ارائه دهند (منتظر، 1381).

حال با توجه به مباحث ذکر شده ابتدا توضیح مختصری درباره وب سایت و محتوای کلی سخن گفته و سپس درباره وب سایت­های مربوط به ورزش و تحلیل آن بحث خواهد شد.

 

4.2. وب سایت:

 وب سایت را می­توان مجموعه­ی ساختاریافته­ای از داده­ها دانست. منطور از داده­ها در این مجموعه اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات و وضعیت سازمان است که در قالب متن­ها، تصاویر گرافیکی، عکس­ها و فیلم­ها نمایش داده می­شوند. اغلب وب سایت­ها گزینه­هایی مربوط به ارسال ایمیل و سفارش محصولات را در اختیار کاربران قرار می­دهند. بنابراین وب سایت را می­توان یک پایگاه داده­ای چند رسانه­ای قلمداد کرد (تيلور و ويد، 2003). برخی نیز وب سایت را  مجموعه­ای اط صفحات وب، تصاویر، ویدیو­ها یا محصولات دیجیتالی دیگر تعریف می­کنند که بر یک وب سرور قرار می­گیرد و معمولا از طریق اینترنت در دسترس کاربران قرار داده می­شود. معمولا صفحات وب از یک متن تشکیل شده­اند که با فرمتx (HTML) نوشته می­شوند و از طریق پیشوند HTTP یا HTTPS قابل دسترسی هستند. این پیشوند­ها اطلاعات را از وب سرور به وب براوزر کاربر منتقل می­کنند. عموما وب سایت­ها با عنوان شبکه تارنمای جهانی یا World Wide Web شناخته می­شوند. کلیه­ی صفحات یک وب سایت معمولا به یک یوآرال مشترک که به صفحه­ی اصلی یا Homepage متصلند و معمولا از یک سرور فیزیکی مشترک استفاده می­نمایند، متعلقند. انواع وب سایت­ها عبارتند از شخصی، تجاری، دولتی، غیرانتفاعی. به طور کلی وب سایت­ها یا کاربرد شخصی دارند یا تجاری، یا برای هدفی خاص و معین ایجاد شده­اند. هر وب سایت ممکن است با چندین وب سایت دیگر مرتبط باشد (كورنولي، 2000).

دانلود پایان نامه

Author: مدیر سایت